intro

Mijn naam is...

Mevrouw W. (Bijgewerkt op 14-03-2024) Een bekende in blogland, ook al is het alweer een aantal jaren geleden dat ik met mijn vorige webl...

zaterdag 26 oktober 2019

mooie lucht

Dit is dan ook wel weer leuk van vroeg opstaan:


Het zien van een mooie zonsopgang. 
Als je goed kijkt zie je nog net een heel klein stukje van de maan (klik op foto om te vergroten). Ik heb het even opgezocht en de maan zit tussen het laatste kwartier en de nieuwe maan in. In het laatste kwartier wordt de linkerhelft van de maan verlicht en bij nieuwe maan is de maan onverlicht. Over twee dagen is het nieuwe maan. Het is vandaag 'nacht van de nacht' en het gaat dus lekker donker zijn.

 Toen ik manlief de foto liet zien, zei hij dat deze net zo goed in Afrika genomen had kunnen zijn.

Regelmatig organiseren we samen met collega's etentjes en uitstapjes en ik ben dan ook altijd graag van de partij. Gisteren zijn we met veertien collega's wezen eten bij 't Zusje: klik! Dit is een keten van tapasrestaurants. Ik was er nog nooit geweest was en ik ben nu gelijk fan.

Voor manlief maakte ik foto's van de eerste twee gangen:


Mijn collega's deden vijf of zes gangen, ik zat na vier gangen vol. Daarna dronk ik nog een latte macchiato. We hebben ruim vier uur lang aan tafel gezeten en het was een enorm gezellige avond.

Vandaag houden we een rustig dagje. Manlief is buiten aan het rommelen en ik ga misschien ook nog wel wat in de tuin werken en misschien wat naaiwerk doen.

Fijne zaterdag!


12 opmerkingen:

  1. Wat een mooie lucht!
    Tapas is leuk uit eten gaan. Ook omdat je verschillende kleine hapjes kan proberen. Gezellig.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat vond ik ook leuk. Zo kun je eens dingen proeven die je anders misschien niet zo snel zou kiezen.

      Verwijderen
  2. Wat een prachtige foto heb je weer gemaakt.Ik ben echt een avondmens en griezel bij
    het idee om rond 4.00 uur al uit bed te gaan, maar het heeft zeker voordelen, zeker
    in de zomer.Ben ook net binnen na het in de tuin werken, ik vind het nog behoorlijk
    warm buiten.
    Een heel fijn weekend,
    Betsy

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dank je wel.
    Mijn man is een avondmens, die moet er ook niet aan denken om zo vroeg al op te moeten staan.
    Het is nu zeker nog warm en mijn was droogde goed. Morgen wordt het frisser.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja, die Zusje-formule doet het heel goed.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Inderdaad. Ik vind het voor waar ik woon best wel een aanwinst.

      Verwijderen
  5. Voordat ik begon met lezen, dacht ik hetzelfde als je man, dat die foto in Afrika was genomen. Prachtig! Wat gezellig, zo'n avondje uit met collega's. Ik ben nog nooit bij een Tapas-restaurant geweest, mijn dochter wel, en die is er ook zo enthousiast over. Ze is, net als jij, geen grote eter, en op deze manier kun je gewoon lekker mee doen met de rest van je tafelgenoten. En allerlei dingen uitproberen inderdaad! Het was vandaag een heerlijke dag, mijn gras is weer gemaaid, misschien wel voor het laatst dit jaar. Fijn weekend verder!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Voor mij was het ook de eerste keer dat ik naar een tapas restaurant ging. Er zijn er hier wel meer in de buurt maar omdat het voor mijn man en zoon niks is, ben ik er nog nooit geweest.

      Verwijderen
  6. In BoZ zit er ook een zaag ik is voor mij misschienb leuke optie voor verjaardag.

    Komende week ga ik naar https://www.wereldisklein.be/home/#infos .
    Mijn dochter heeft een zweedse vriendin op bezoek en ik mag ook mee lunchen, zo leuk

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat ziet er ook goed uit! Ik ga deze onthouden. Alvast een fijne lunch en smakelijk eten.

      Verwijderen
  7. Ik zit volgende maand met de oud collega's bij Zusje. Heerlijk eten is dat.

    Die lucht is prachtig btw.

    BeantwoordenVerwijderen