intro

Mijn naam is...

Mevrouw W. (Bijgewerkt op 14-03-2024) Een bekende in blogland, ook al is het alweer een aantal jaren geleden dat ik met mijn vorige webl...

vrijdag 26 april 2019

goed nieuws

Mijn moeder gaat verhuizen. Over twee weken, want eerder kan ik niet. Vandaag werd ik gebeld door het maatschappelijk werk en alles is in werking gezet. Het goede nieuws is dat - en daar zijn we echt superblij mee - ze naar hetzelfde verpleeghuis als mijn vader gaat, ze op dezelfde afdeling als hem komt en ook nog eens op de kamer tegenover hem. 

Eigenlijk zou mijn ma naar een andere, een gesloten afdeling toe moeten, maar in het verpleeghuis willen ze het eerst op deze manier proberen. Naar een andere afdeling verhuizen kan altijd nog. Ik ben erg blij dat ze in het verpleeghuis zo met ons meedenken en dat ze er alles aan willen doen om mijn ouders weer bij elkaar te krijgen. En straks is gelukkig dat gesleep met mijn moeder ook voorbij en kunnen mijn ouders elkaar gelukkig weer iedere dag zien. 

En daarna... moet hun appartement leeggehaald worden. Mijn oudste broer en ik hebben beiden in week 20 vakantie opgenomen, zodat we daar gelijk onze schouders onder kunnen zetten. Ik ga per 1 juni de huur opzeggen.

Er komt dus een erg drukke tijd aan, maar we wisten dat die er aan zat te komen. En al bij al is het toch nog snel geregeld allemaal. 

Maar eerst ga ik vakantie houden, want daarom ben ik er volgende week niet. Mijn vorige vakantie, in februari, viel behoorlijk in het water omdat het met mijn vader toen erg slecht ging en ik hoop dat er deze keer niks tussen zal komen. Ik weet niet of ik de komende dagen nog een bericht ga posten. Volgende week laat ik wel weer van me horen. Ik heb, in elk geval, heel veel zin om even de hort op te gaan.

Arrivederci! 

14 opmerkingen:

  1. Wat fijn voor je ouders maar zeker ook voor jou .het zal een stuk rust geven al komt er eerst even een drukke tijd voor jullie .Nu eerst even genieten van je verdiende vakantie ..

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is heel fijn voor allemaal. Huis leeghalen is ook niet een makkelijke klus maar gelukkig kunnen jullie het samen doen.
    Sterkte de komende tijd.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een goed nieuws zeg en geniet zoveel mogelijk van je wel heel erg verdiende vakantie. liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat fijn dat je moeder en vader nu weer (min of meer) bij elkaar zijn. Wordt het voor jou ook gemakkelijker. Geniet van je vakantie, je hebt het wel verdiend!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Niet leuk dat ze niet meer thuis kunnen wonen, wel fijn dat ze dadelijk weer bij elkaar (in de buurt) zijn.
    Sterkte met het leegruimen van het appartement.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat fijn dat ze weer bij elkaar zijn dan. Zo naar als ouderen van elkaar gescheiden worden na zoveel jaren onafscheidelijk te zijn. Sterkte in de drukke tijd die nu komt. Geniet eerst nog even van je vakantie.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Fijn dat de boel geregeld is. Succes met al het geregel.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat is snel gegaan en wat heerlijk voor je ouders en ook voor jou. Hoop dat je in je vakantie alles even kan loslaten. Fijne tijd!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Voor een droeve situatie, een goede oplossing. Sterkte met al het werk dat dit meebrengt.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een mooie oplossing en zo fijn, dat er wordt meegedacht om een goede oplossing
    te vinden, zodat je ouders toch dicht bij elkaar zijn.
    Appartement leegmaken is ook nog wel een klus, Even doorbijten en dan is dat ook
    weer achter de rug.
    Ik wens je een hele fijne vakantie toe, lekker even alles loslaten!
    Gr. Betsy

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Iedereen bedankt voor de lieve reactie.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat geweldig dat ze zo meedenken inderdaad en zo hun best doen om je ouders vlakbij elkaar te laten zijn. Dat is hartverwarmend.

    BeantwoordenVerwijderen