intro

Mijn naam is...

Mevrouw W. (Bijgewerkt op 14-03-2024) Een bekende in blogland, ook al is het alweer een aantal jaren geleden dat ik met mijn vorige webl...

zaterdag 23 maart 2019

voorjaarsbodes

De eerste tulp van dit jaar in onze tuin bloeit:


De narcissen beginnen uitgebloeid te raken en nu zijn de tulpen aan de beurt. Er zullen nog veel meer tulpen volgen, want er staan verschillende soorten in verschillende kleuren in de tuin. 

Ik weet nog dat twee jaar geleden de man van slachtofferhulp alle pracht en praal in onze tuin stond te bewonderen. Hij vond het mooi en vroeg of ik ervan kon genieten. Nee, dat kon ik niet. En dat genieten is ook nu niet meer zoals vroeger, ik vind dingen mooi maar echt ervan genieten...? Dat lukt gewoon niet meer. 

Ik nam vandaag zes bossen tulpen mee uit het tuincentrum: roze tulpen voor mijn moeder en ook roze voor mezelf en vier bossen roze/rode tulpen om morgen weg te geven:


Maar daarover vertel ik later meer. 

Ik kocht ook viooltjes om buiten in potten te planten, want van viooltjes heb je altijd lang plezier.

Vanmiddag neem ik mijn moeder en mijn oudste broer mee naar mijn vader toe. Ik ben dus weer een middagje op pad.

Hierbij wil ik je een fijn weekend wensen.


13 opmerkingen:

  1. Jij ook een fijn weekend.
    Viooltjes... Daar moet ik ook nog achteraan.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hier staat ook een vaas tulpen mooi te wezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die foto van die ene tulp vind ik zo leuk! Jij ook een goed weekend gewenst

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Weet je ,deze tijd waarin alles voorzichtig gaat groeien en bloeien kan je gewoon niet echt van genieten want je hoofd zit zo vol. Het intense verdriet wat je hebt en al de zorgen om je ouders ,het is zo veel allemaal .De vraag van de man tja dat begrijp ik niet echt maar zal hoe onhandig ook gebracht goed bedoeld zijn Ik hoop dat er ooit weer geniet momentjes voor je komen hoe klein ook .
    Lieve gr Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die man heeft ons zeker tijdens het eerste gesprek goed geholpen, maar echt een klik hadden we niet met hem. Hij is een keer of drie komen praten en daarna konden we wel zonder hem verder. Die uitspraak was inderdaad niet echt handig en eigenlijk schrok hij er zelf wel van. Het stomme is dat je juist dit soort uitspraken blijft onthouden.

      Verwijderen
  5. Mooie tulp! Hier in Drenthe blorien de narcissen nog volop en in de bermen en slootkanten het speenkruid, een van mijn lievelingsplantjes!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat speenkruid is ook een echte voorjaarsbode. Hier zie je nu trouwens ook overal madeliefjes in de bermen staan. Dat viel me de laatste tijd best wel op.

      Verwijderen
  6. Mooi, zo'n eerste tulp. En die bossen tulpen op de foto ook heel fraai.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Vreemd, een man van slachtofferhulp vraagt op dat moment of je kan genieten van ontluikende kleuren?
    Zes bosjes tulpen voor lieve mensen, dat is mooi!

    BeantwoordenVerwijderen