intro

Mijn naam is...

Mevrouw W. (Bijgewerkt op 14-03-2024) Een bekende in blogland, ook al is het alweer een aantal jaren geleden dat ik met mijn vorige webl...

woensdag 13 februari 2019

bloembollen

Afgelopen zaterdag waren wij bij een tuincentrum, waar we altijd om voer voor de honden en katten gaan. Ik had van tevoren al tegen manlief gezegd dat ik bloembollen wilde meenemen en de eerste bolletjes die we tegenkwamen waren sneeuwklokjes. Ach, wat leuk!


Ik nam twee potjes met sneeuwklokjes en één met tulpen mee en plantte het thuis in een plantenbakje en dat staat nu in de woonkamer op tafel. De tulpen bloeien nog niet, maar dat komt nog wel. De bloembollen zal ik van het najaar in de tuin planten en hopelijk gaan de sneeuwklokjes het doen. Ik heb die al een keer vaker geplant, maar dat is nooit iets geworden. Dat de tulpenbollen wel aan zullen slaan, daar twijfel ik niet over. Tulpen doen het hier altijd goed. 

Ik ging gistermorgen wandelen en wat was het heerlijk weer! Na twee kilometer konden mijn handschoenen uit en niet veel later kon mijn sjaal ook af. Omdat ik toch al met de auto op pad was, was ik naar de kust gereden om daar te gaan wandelen.



Voor de komende dagen ziet de weersverwachting er ook goed uit en ik zal wel vaker buiten te vinden zijn. Zolang het duurt moeten we ervan profiteren, toch?

Fijne woensdag!

16 opmerkingen:

  1. In mijn voortuin zijn door de vorige eigenaar veel bolletjes geplant. Nu komen de sneeuwklokjes open dan is het wachten op de vele narcissen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wij hebben verder narcissen en tulpen staan en voor van de zomer gladiolen. Maar zeker de voorjaarsbloeiers vind ik altijd vrolijk staan.

      Verwijderen
  2. Even een tip: om de sneeuwklokjes een grotere kans op aanslaan te geven kun je ze beter "in 't groen" planten. Dat wil zeggen zodra ze uitgebloeid zijn.
    Groet, Greetje54

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een fijn vooruitzicht : bloemen doen aan lente denken en lente aan kleur.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is zeker waar. Nu is het allemaal nog een beetje grijs en grauw.

      Verwijderen
  4. Hier groeien de sneeuwklokjes inmiddels in onze tuin : ) Superleuk om te zien. Ik verheug me best een beetje op het beloofde mooie weer aan het eind van de week.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja heerlijk hè. Van mij mag het snel voorjaar worden.

      Verwijderen
    2. Vandaag voelt het ook echt als voorjaar vind je ook niet? Wat boffen we dit jaar!

      Verwijderen
    3. Het is heerlijk. Ik ben gisteren wezen wandelen en het grootste deel van mijn wandeling heb ik mijn jas uit gehad.

      Verwijderen
  5. Hij is bijna voorbij.. Maar het was een fijne woensdag.
    Ik hoop die van jou ook.
    Sneeuwklokjes zijn zo leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het is genieten hè van dat prille voorjaar...

    BeantwoordenVerwijderen