intro

Mijn naam is...

Mevrouw W. (Bijgewerkt op 14-03-2024) Een bekende in blogland, ook al is het alweer een aantal jaren geleden dat ik met mijn vorige webl...

zaterdag 8 december 2018

shirt en vest

Afgelopen voorjaar downloadde ik het gratis patroon van een shirt: klik! En dit shirt bevalt me zo goed, dat ik sinds het voorjaar vier keer dit patroon gebruikte en vandaag voltooide ik het vijfde shirt:


Bij dit shirt werkte ik de mouwen af met een biesje, wat volgens het originele patroon niet hoeft, maar ik vond dat dan wel weer leuk om te doen. Ik heb ook al eens een shirt gemaakt waarbij ik de hals en de mouwen afwerkte met elastisch band en dat maakte dat shirt gelijk weer totaal anders, dan de andere shirts die ik maakte.

Vorige week maakte ik een vest uit La Maison Victor 1/2017 van een vreselijke synthetische pluisstof. Het hele huis lag onder de roze pluisjes. Ik maakte de volgende foto binnen bij kunstlicht waardoor het vest niet zo heel erg mooi uitkomt, maar het is vandaag geen weer om buiten een foto te maken, dus moet het gewoon maar zo:


De stoffen kocht ik bij Driessen Stoffen.


Zo kun je ook gelijk de juiste kleur van de teddystof zien.

5 opmerkingen:

  1. Dank voor de link naar het patroon, ik heb hem meteen opgeslagen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat mooi weer, vooral dat paisley patroon.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat is het toch heerlijk als je zo goed kunt naaien! Een ander stofje maakt een shirt weer totaal anders. En wat een lekker warm vest heb je gemaakt; daar kun je er nooit genoeg van hebben...
    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen