intro

Mijn naam is...

Mevrouw W. (Bijgewerkt op 14-03-2024) Een bekende in blogland, ook al is het alweer een aantal jaren geleden dat ik met mijn vorige webl...

zaterdag 5 oktober 2019

op bezoek bij de Meijer

Een droge dag in het weekend. En wat zullen wij dan gedaan hebben? Juist ja, wandelen! Wij zijn zo ondertussen wel redelijk voorspelbaar, denk ik. Mocht ik je vervelen met mijn wandelingen en wéér foto's van paddenstoelen en koeien, dan spijt me dat. Maar wij waren er toch weer zó braaf mee vandaag. 

We gingen weer in onze eigen streek wandelen en deze keer naar het Eiland van de Meijer:


We hadden hier nog nooit van gehoord en het bleek een nog jong natuur- en wandelgebied vlakbij Terneuzen te zijn.


Het gebied is 68 hectare groot en is van Staatsbosbeheer. Het bestaat uit nog jonge bomen en struiken en grasland waar koeien grazen.


We betraden het gebied over een kleine brug over de Bronkreek.


Ik zei nog zo niet wegvliegen!


Eigenlijk had ik met mijn camera mee moeten bewegen met de vlucht van de reiger, maar daar dacht ik op dat moment niet aan en daarom staat het dier niet scherp op de foto.

Het mooie van deze tijd van het jaar zijn natuurlijk de herfstkleuren:



Na alle regen van de afgelopen dagen en met name van gisteren toen het werkelijk de hele dag geregend heeft, was het een erg natte boel. Ik liep op mijn zomerwandelschoenen en die zijn niet waterdicht, met natte sokken en voeten tot gevolg. Als we weer in een dergelijk gebied gaan wandelen zal ik mijn winterschoenen aan moeten doen want die zijn waterdicht. 





En dat hekje hieronder kan maar één ding betekenen en dat is er dat er vee graast (daarachter zie je een brug over het Gat van Pinte).


Als je goed kijkt dan zie je deze koe achter een draad staan, maar wij moesten even later toch door de wei van deze koe en haar vriendinnen lopen. Gelukkig waren ze ver weg. 


Of deze blauwe bessen eetbaar waren, weten wij niet.




Voor onderweg hadden we broodjes en een appel meegenomen.


We maakten een echte herfstwandeling en toen we op een brug over een kreek uitkeken, liepen er twee mannen langs en één daarvan zei: "mooi hè?" tegen ons. 


En ja, mooi was het zeker op het Eiland van de Meijer!


8 opmerkingen:

  1. Die bessen lijken me sleedoorn, eetbaar maar zeer wrang, wel lekker als sloe gin.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb het opgezocht en de bessen en blaadjes zien eruit als van de sleedoorn. Ik kende de plant niet. Bedankt voor het doorgeven.

      Verwijderen
  2. Ik ken het gebied nog niet, maar het lijkt me mooi

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Vorig jaar zijn we een keer aan de andere kant van Spui richting Schapebout gewandeld. Dat was ook een mooie wandeling, maar dit stukje was nog mooier.

      Verwijderen