intro

Mijn naam is...

Mevrouw W. (Bijgewerkt op 14-03-2024) Een bekende in blogland, ook al is het alweer een aantal jaren geleden dat ik met mijn vorige webl...

zaterdag 8 juni 2024

bollen

Ein-de-lijk heb ik mijn fiets van stal gehaald, afgestoft en de banden (laten) oppompen. Eindelijk ja, want dit jaar had ik nog helemaal niet gefietst. Het was altijd te koud of te nat om te fietsen of het kon om een andere reden niet. 


Ik fietste twintig kilometer en nu heb ik een pijnlijk achterwerk 😮
Haha, maar dat mag de pret niet drukken! 

🚲 🚲 🚲 🚲 🚲

Voor de tuin ben ik alweer aan het nadenken over volgend jaar. Ik bestelde alvast bloembollen en die worden eind oktober/begin november geleverd.


Door het slechte voorjaar heb ik nog helemaal niet het gevoel dat het al juni is. Er zijn vast wel meer mensen die dit hebben...

 Gelukkig kon ik vandaag ook weer eens een rondje met mijn moeder wandelen. Het is goed voor haar om naar buiten te gaan (tja, voor wie niet?) en vaak lees ik terug dat ze de nacht na onze wandeling goed slaapt. Ze zit dan wel in een rolstoel, maar het heeft blijkbaar toch een positief effect op haar. 

Afgelopen week had ik een klein akkefietje met mijn zus en haar man. Zwagerlief beweerde weer eens dat mijn moeder gedrogeerd wordt... Dat was niet voor het eerst, maar mijn moeder krijgt alleen medicijnen om de Parkinson te onderdrukken en paracetamol, verder niks. Blijkbaar is het heel moeilijk om te begrijpen dat iemand die alle dagen en nachten in beweging is, heel veel energie gebruikt. Het is gewoon heel erg vermoeiend en daarnaast is ze ook nog eens negentig jaar. Niet gek toch dat ze weleens suffig is?


22 opmerkingen:

  1. Helemaal niet gek, maar ja, niet iedereen heeft evenveel inlevingsvermogen om dat te begrijpen. wel fijn dat ze naar buiten kon, en dat jij kon fietsen, buitenlucht doet een mens goed. We kijken allemaal wel uit naar wat stabieler weer denk ik.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het vervelende is dat zwager een tijd terug zijn gedachte over dat drogeren ook tegen de verzorging uitgesproken had. Ze waren daar best wel door overrompeld. Hij zal het dan waarschijnlijk niet zo fijngevoelig gezegd hebben, denk ik.

      Verwijderen
  2. Wat jammer dat je zus en zwager zo weinig inlevingsvermogen hebben. Buitenlucht is goed voor alle mensen en wat fijn dat het een positief effect op de nachtrust van je moeder heeft.
    Ik pak zoveel mogelijk de fiets en kom regelmatig natgeregend thuis!
    Thea

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is flauw, maar ik heb een enorme hekel aan regen en kou.

      Verwijderen
  3. Ik fiets best regelmatig en ik heb nog altijd een zeer pijnlijk achterwerk. Het begint al na 5 kilometer fietsen. Ik heb een ergonomisch zadel, op maat gemaakt voor mijn beenderstructuur, maar het mag allemaal niet baten.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bij mij gaat dat na een paar keer fietsen gelukkig over. Wel vervelend dat je er altijd last van hebt.

      Verwijderen
  4. Mijn oma was tijdens haar slaap juist stil. Ze bewoog alleen als ze wakker was. De diagnose Parkinson werd bij haar al heel vroeg gesteld. Ze was ergens in de 40. Ik kende haar niet anders als beweeglijk.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ' s Nachts blijft mijn moeder helaas ook bewegen. Ze krijgt zelfs midden in de nacht medicatie om daarna toch nog een beetje door te kunnen slapen.

      Verwijderen
  5. Wat jammer dat je zwager er zo over denkt en dat ook nog uit naar de verpleging. Misschien is het verstandiger als hij een een gesprek aanvraagt met de behandelend arts en zich voor laat lichten over het medicijngebruik.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is misschien zo gek nog niet. Als hij er weer over begint zal ik dit eens voorstellen.

      Verwijderen
  6. Niet erg fijngevoelig van je zwager om zulke verdenkingen te uiten, als je al zo oud bent kun je ook zonder Parkinson weleens suffig zijn. Ik ken meer mensen die denken dat ouderen iets krijgen om ze rustig te houden zonder dat er reden voor is.
    Bij mij gaat er haast geen dag voorbij zonder dat ik op de fiets zit, wind maakt me niet uit,
    regen is niet fijn, maar daar laat ik het fietsen ook niet voor, tenzij het erg hard regent.
    Hier was het vandaag heel erg druk door de Ride voor de Roses.
    Fijne zondag,
    Betsy

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Morgen is hier the Ride for the roses. Vorig jaar reden ze langs onze weg, deze keer helaas niet. Ik vond het wel iets hebben al die fietsers voor het goede doel en ook wetend dat velen om een persoonlijke reden meefietsen. De broers van manlief fietsen morgen ook mee: de ene fietst 50 km, de ander 120.

      Verwijderen
  7. Fietsen doet heel veel deugd en de zadelpijn gaat na een tijd vanzelf weg.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben meer een wandelaar dan een fietser, maar het is toch fijn om buiten te zijn en een keer niet in de auto te hoeven zitten.

      Verwijderen
  8. Bij bollen denk ik eerst aan wol. Lekker fietsen maar wat is het nog koud wij zijn ook nog niet echt weggeweest opde fiets

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik heb ook nog niet echt gefietst. Geen tocht bedoel ik. Verder fiets ik iedere dag. Je bent mooi op tijd met je bollen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb dat wel al vaker gedaan: bloembollen vroeg besteld. Nu is er nog keus, maar er waren nu toch ook al soorten uitverkocht.

      Verwijderen
  10. Mooie bollen heb je besteld. Dat wordt een vrolijke tuin volgend jaar. Jammer van je zwager, dat brengt weer onrust met zich mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oeps, dan is 20 km wel meteen een heel stuk! Geen wonder dat je achterwerk een beetje protesteerde...
    Die tuin..., het is echt niet leuk meer... Vooral de potplanten niet... Veel te nat en te weinig zon...
    Jij denkt idd alweer ver vooruit. Ik vergeet die bollen altijd en ja, dan heb je niks hè...

    BeantwoordenVerwijderen