intro

Mijn naam is...

Mevrouw W. (Bijgewerkt op 14-03-2024) Een bekende in blogland, ook al is het alweer een aantal jaren geleden dat ik met mijn vorige webl...

zondag 3 maart 2024

herdenken

Toen de Ariadne nog gewoon een handwerktijdschrift was:


Mijn schoonmoeder had een paar jaargangen uit de jaren 80 bewaard. Sterker nog: ze breide daar nog steeds truien uit. Haar breimandje staat nog in de woonkamer, met de trui op de pennen waar ze totdat ze te ziek werd nog aan bezig was. 

Al die jaargangen Ariadnes staan nu in dozen bij mij, voorlopig even in de garage. Als ik wat meer tijd heb zal ik ze eens allemaal doorbladeren. 

We moeten nog één of twee dagen opruimen en dan zijn we voorlopig klaar in het huis van schoonmoeder. Dan hebben we alles uitgezocht en zijn er al een hoop overbodige dingen afgevoerd. Spullen die we zelf niet konden gebruiken en die de kleinkinderen ook niet wilden hebben, gaan we nog een keer opnieuw doorspitten. Gewoon om even te kijken of er toch nog iets tussen zit wat één van ons alsnog nog wil hebben. Daarna gaan we ermee op rommelmarkten staan en zal wat overblijft naar de kringloopwinkel gaan. 

Vandaag zou schoonmoeder jarig geweest zijn. Om toch bij deze dag stil te staan, hebben we voor vanmiddag in een restaurant afgesproken om samen iets te drinken. Als schoonmoeder nog geleefd zou hebben, zou ze dat een geweldig plan gevonden hebben. Dat weten we zeker. 
 

27 opmerkingen:

  1. Dat hebben jullie goed gedaan met elkaar

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat plezierig om zo samen alles op te ruimen. Ik geniet op afstand van de manier waarop jullie als familie samen dingen doen. Groet Rita

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. We zijn een hecht clubje en kunnen het allemaal goed met elkaar vinden. Het is fijn om het leegruimen van het huis samen te doen.

      Verwijderen
  3. Fijn om samen schoonmoeders verjaardag te vieren. Ze zou zeker trots geweest zijn op jullie.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat fijn dat jullie dat zo goed gezamenlijk kunnen doen. En ja, zoals we haar hebben mogen leren "kennen" door wat jij over haar schreef, zou ze het een fantastisch plan vinden om met elkaar naar het restaurant te gaan. Goede dag gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel.
      Zelf greep ze iedere gelegenheid aan om er iets van te maken. Samen met de (schoon)kinderen en kleinkinderen.

      Verwijderen
  5. Fijne middag samen gewenst, echt goed plan. Iedereen zal voldaan kunnen terugkijken op jullie gezamenlijke werk.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel.
      Het was veel werk en dat hebben we toch maar mooi samen gefikst. Ik weet heel goed dat het ook anders kan: het huis van mijn ouders heb ik alleen (met hulp van mijn gezin) leeggeruimd. Mijn broers en zus lieten het toen massaal afweten.

      Verwijderen
  6. Toen was de ariadne nog echt leuk en creatief.
    Ik heb nog vele jaargangen staan.

    Sterkte met de laatste loodjes.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel.
      De Ariadne zoals het blad nu is, vind ik niks. Ik koop het dan ook echt nooit.

      Verwijderen
    2. Mee eens, je kan er helemaal nix mee

      Verwijderen
  7. Een fijne middag.Mooie manier van herinneren

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi, dat jullie al zo ver zijn met het huis opruimen, het is een enorme klus om alles door je handen te laten gaan.
    Wat geweldig die Ariadne's.Het was vroeger een erg leuk blad en ik ben jarenlang abonnee geweest, ik heb er nog een aantal staan, maar ook best veel weggedaan. Daar heb ik achteraf al veel spijt van gehad.
    Een heel gezellige middag gewenst samen,
    Betsy

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel.
      Ik heb mijn Ariadnes vroeger ook weggedaan. Echt zonde. Deze van schoonmoeder ga ik bewaren.

      Verwijderen
  9. Het moet zo fijn zijn om zo'n hechte band te hebben. Die heb ik jammer genoeg niet met mijn schoonfamilie.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja jammer en ik denk dat je niet de enige bent. Als ik het zo van de mensen rondom me hoor, is wat wij hebben best wel bijzonder.

      Verwijderen
  10. Op die manier wordt een huis leegruimen een positieve bezigheid en het maakt jullie tot een nog hechtere groep. Mooi om lezen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. We hebben elkaar nog nooit zo vaak gezien als de afgelopen weken. Maar alles gaat gemoedelijk en er zijn geen wrijvingen.

      Verwijderen
  11. Een gezellige manier om de geboortedag van je schoonmoeder te herdenken!
    Het opruimen schiet dus lekker op. Leuk, de Ariadnes, staan vast mooie projectjes in.
    Thea

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gisteren waren we weer in het huis bezig en nu heb ik even een weekje rust. Volgende week dinsdag gaan we weer verder.

      Verwijderen
  12. Was toen een mooi blad ik heb er ook nog een paar

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een mooie manier om de verjaardag aandacht te geven en ik vind het prachtig om te lezen dat je schoonmoeder dat een goede manier zou hebben gevonden.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mijn schoonmoeder vierde graag alles en daar hoorde deze dag ook bij, vonden wij.

      Verwijderen