intro

Mijn naam is...

Mevrouw W. (Bijgewerkt op 14-03-2024) Een bekende in blogland, ook al is het alweer een aantal jaren geleden dat ik met mijn vorige webl...

donderdag 27 april 2023

buiten

Om kwart over zeven vanmorgen was ik al in de tuin bezig. Het opgekweekte zaaigoed had binnen gestaan vanwege de nachtvorst en kon nu weer naar buiten. En ik bond de pioenrozen op. Van deze planten kocht ik vorig jaar twee wortelstokken en gedurende de hele zomer stonden ze in potten. Tegen het najaar plantte ik ze in de tuin over en nu zit in beide planten een knop. Het begin is er! 

Gisteren had ik de grond in een paar borders zo goed als mogelijk onkruidvrij en los gemaakt zodat ik daar vandaag nog bloemen kon zaaien. Ik ben de hele ochtend in de tuin aan het werken geweest.


Halverwege de middag gingen manlief en ik bij Hoofdplaat wandelen.


Vanaf de Westerscheldedijk heb je mooi zicht op het dorpje en als je de andere kant op kijkt over de Westerschelde.


Het was eb en de zandplaten in de Westerschelde waren hierdoor drooggevallen. Ik had mijn verrekijker meegenomen en ergens ver weg konden we een paar zeehonden op een zandplaat zien liggen. Te ver weg om er foto's van te kunnen maken. 



We liepen door een klein natuurgebied.


Klein maar wel prachtig.




Laatst liet ik een foto van de tulpenvelden bij Hoofdplaat zien.


We zijn er vandaag langs gelopen.


Deze tulpen worden voor de bollen gekweekt en daarom worden ze gekopt. Met een machine worden de bloemen verwijderd, zodat alle energie naar de bloembol gaat en niet naar de bloem. 


Deze roze tulpen waren nog niet gekopt, maar op het perceel van de witte pioentulpen hieronder was dat wel al gedaan.



Nog even en dan zullen alle tulpen gekopt zijn en is het weer klaar met de pret.


Van Koningsdag hebben we niets meegekregen. We hadden een vrije dag en het leek vandaag meer op een zondag dan op een donderdag. Het was wel fijn zo'n vrije dag midden in de week.

18 opmerkingen:

  1. Nog niet aan belastingaangifte toegekomen. Kan niet een precies opnoemen wat ik de hele dag heb gedaan, ja bed verschonen, wassen en buiten opgehangen en later opruimen natuurlijk. Wel iets uitgebreider gekookt met vooraf een glaasje port ter ere vd koning.
    Morgen geen tijd voor de aangifte gaan we uit lunchen voor diverse verjaardagen van mijn partner zelf zijn kleinzoon die hij voor zijn verjaardag kreeg 14 jaar geleden en de moeder die 2 dagen ervoor jarig is. Toetjes buffet doen we na de lunch thuis

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gefeliciteerd met alle jarigen en een hele fijne dag toegewenst.
      Je hebt nog tot maandag voor de belastingaangifte, dus van het weekend dan maar doen.

      Verwijderen
  2. Prachtig die tulpen, mijn vader teelde ze dus ik heb ze goeg gezien. En we hebben Koningsdag gezien en er van genoten.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als je tussen de tulpen opgegroeid bent dan ken je het hele proces van bol tot oogst en daarna. Ik blijf de bollenvelden mooi vinden. Hier in de buurt woont een kweker van bloemzaad. Dat is ook zo mooi.

      Verwijderen
  3. De bollenvelden zijn een lust voor het oog maar jammer dat er zoveel gif bij moet om het zo mooi te krijgen.
    Ik heb de bak met rucola en pluksla gisteren ook afgedekt. Komt mooi op dus moet nu niet bevriezen..
    Thea

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Landbouwgif... Hier tussen de boeren zitten we daar echt midden in. Als er gespoten wordt gaan we naar binnen, maar het zit natuurlijk gewoon in de lucht en in mijn wasgoed dat buiten hangt en het fruit aan mijn bomen.

      Verwijderen
  4. Prachtige foto's van een deel van mijn favoriete gebied. En wat leuk dat die pioenen het doen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is echt geweldig dat we hier nu ook een bollenkweker hebben. Het trekt veel volk.

      Verwijderen
  5. Ah mooi de pioenen vorig jaar heb ik die ook gezet in een pot. Maar hij deed het niet zo goed. Nu veel meer blad zo benieuwd of ik ook een knop erin krijg.
    Mooi die tulpenvelden prachtige fotoserie.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel.
      In de potten deden ze het hier ook niet zo goed. Nu in de volle grond gaat het beter.

      Verwijderen
  6. Wat een schitterende bloemenvelden! Wie heeft de Keukenhof nodig, als dit er ook is : )

    Ik krijg bijna zin om ook in de tuin te gaan werken van je beschrijving trouwens. En dat wil wat zeggen ; )

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha en ik ben juist moeilijk binnen te houden als het mooi weer is en ik in de tuin kan werken.

      Verwijderen
  7. Heerlijk die bollenvelden, ik zag ze serieus nooit ergens anders dan de velden in Noord-Holland.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Rondom Hulst zijn hier een aantal bollenvelden en dan in Hoofdplaat, maar ook in de buurt van Heinkenszand, Grijpskerke en Kerkwerve.

      Verwijderen
  8. Het was heerlijk weer! En jullie hebben je dag goed besteed... mooie combinatie van 'werk' en genieten...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een heerlijk kleurig blog. En het is altijd fijn om langs de zee te lopen.

    BeantwoordenVerwijderen