intro

Mijn naam is...

Mevrouw W. (Bijgewerkt op 14-03-2024) Een bekende in blogland, ook al is het alweer een aantal jaren geleden dat ik met mijn vorige webl...

dinsdag 19 oktober 2021

Namen

Op de heenweg, voordat wij naar ons hotel gingen, maakten we een stadswandeling door Namen. We waren nog nooit eerder in deze stad geweest. 

Vanaf de citadel hadden we een mooi uitzicht over de stad en de Maas.

De Sambre is een zijtak van de Maas.








De Sint-Albanuskathedraal dateert uit 1772:


De deur van de kathedraal stond open en toen wij even binnen wilden kijken, kwamen we in een uitvaartdienst terecht. Het was niet zo handig dat er geen aankondiging op de deur geplakt geplakt was.




Ons rondje door Namen was maar liefst twaalf km. 

's Avonds hebben we nog geoefend met nachtfotografie. We hadden ons statief meegenomen zodat we foto's zonder te bewegen konden maken. Omdat ik nooit veel geoefend heb met fotograferen in het donker, vind ik het best wel moeilijk. Deze foto is de enige die nog enigszins gelukt is:


Het zijn veel plaatjes en weinig woorden vandaag. Sorry daarvoor.


12 opmerkingen:

  1. Ik vind de 'nachtfoto' toch erg mooi hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Maar de foto's spreken voor zich, daar hoeven geen woorden voor, het is al fijn dat we mogen "mee wandelen". En wat heb je een leuk "brandmerkje" voor je foto's. Geniet nog lekker van jullie uitje.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel. Het brandmerkje bestaat uit mijn initialen, wat waarschijnlijk wel voor de hand liggend is.

      Verwijderen
  3. Wat een andere wereld is dat. En niet ver weg.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De natuur is anders, de huizen zijn anders de taal is anders... zo heb je eigenlijk het idee dat je heel ver weg bent.

      Verwijderen
  4. Heerlijk dat ik nu toch wat van de Ardennen zie. Nachtfoto is heel mooi

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is fijn. Misschien kun je er een andere keer heen...?

      Verwijderen
  5. Ik ken Namen niet maar ga er zeker een keer naar toe nu ik er wat meer van zie! Fijne vakantie!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het zijn heel mooie plaatjes. Dan zijn er niet veel woorden nodig.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Namen die mooie stad van onze zuiderburen,uitgekeken raak je daar nooit,vaak geweest om antiek en rommelmarkten te bezoeken in een tijd dat mijn lijf nog deed wat ik wilde.
    Ben altijd weer verrast door jou mooie foto's,zoals nou ook mijn aandacht getrokken wordt door de fantastische gevelschildering.

    BeantwoordenVerwijderen