intro

Mijn naam is...

Mevrouw W. (Bijgewerkt op 14-03-2024) Een bekende in blogland, ook al is het alweer een aantal jaren geleden dat ik met mijn vorige webl...

donderdag 23 september 2021

snotterdesnot

Vraag van de dag: katten of honden? 

Allebei! Ik ben een katten- én een hondenmens!

🐩 🐱 🐩 🐱 🐩 🐱 🐩

Het heeft alweer een tijdje niet geregend en het is hier best wel droog. Op deze foto, waar een tractor op het land rijdt, kun je dat goed zien:


En opeens ben ik snipverkouden! Keelpijn, hoofdpijn, niezen, snotteren... Ik deed thuis een testje en dat was negatief, maar ik ga straks toch even naar de coronateststraat toe. Dat moet voor mijn werk. En mocht ik negatief zijn, dan kan ik morgen weer de hele dag met een mondkapje op werken. Ik wil de bewoners niet aansteken, want bij ieder hoestje of snotje moet iemand gelijk getest worden en in quarantaine tot de uitslag bekend is. En dat wil ik niemand aandoen. 

Het was echt al heel lang geleden dat ik verkouden geweest ben. De afgelopen anderhalf jaar heb ik twee keer een test laten doen omdat ik wat last van mijn keel had. Maar nu zit ik toch echt met een serieuze verkoudheid. Ik verwacht dat het geen corona is, maar dat hoop ik later op de dag (of morgen) te weten. 

25 opmerkingen:

  1. ehhmmm. is het niet beter om een paar dagen thuis te blijven, je steekt mensen zo wie zo aan , ...
    ik werd ook plop ineens van het ene op het andere moment snipverkouden, en mensen om me heen gelijk bang voor corona, maar.... we zijn denk ik in de angst vergeten dat een gewone verkoudheid óók gewoon nog bestaat, ik ben thuisgebleven niet naar de winkels, niet naar de sportschool...
    beterschap mevrouw W

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel.
      Ik ga maar weer even een mondkapje dragen, dat is veiliger voor anderen.

      Verwijderen
  2. Ik hoop voor je dat je verkouden bent. Hoe vreemd dat ook eigenlijk klinkt

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik houd ook van honden en katten, maar van de katten toch het meest. Die lijken qua karakter ook meer op mij..:)
    Ai, niet fijn om zo snotverkouden te zijn. Ze voorpellen veel verkoudheids- en griepklachten, las ik...
    Beterschap en hopelijk geen corona!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik was altijd een hondenmens, maar sinds we een poes in huis namen, ben ik ook daar verzot op.
    Tja, 1,5 jaar afstand houden heeft ook zeker geholpen om te voorkomen dat andere virussen zich makkelijk konden verspreiden, zoals verkoudheid en griep. Nu mensen die afstand niet meer bewaren, zien die virussen hun kans.
    Mag jij wel werken als je zo verkouden bent? Dragen jullie medische mondkapjes op het werk? Het lijkt mij logisch dat je een paar dagen thuis moet blijven om de kwetsbare cliënten niet te kunnen besmetten, ook als is het met "maar een eenvoudige" verkoudheid.
    Bij ons is helaas het hek weer van de dam, mensen botsen weer letterlijk tegen elkaar op. Ik snap dat niet, waarom gaan mensen nu opeens niet meer door de vrije kassa naar buiten als ze niets kopen? Gisteren nog, een meneer met mondkapje en handschoentjes staat bij de kassa, een mevrouw wil haar lege winkelwagentje achter hem langs duwen. Dat past niet eens, dan rijdt ze tegen zijn kuiten aan. Dus vraag ik haar vriendelijk om via de vrije kassa naar buiten te gaan, maar nee, ze duwt gewoon door. Gevolg: een paar klanten die met elkaar op de vuist willen gaan, en daar moeten wij als personeel dan tussen springen! Niet fijn!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bij een gewone verkoudheid blijven wij gewoon doorwerken, maar sinds corona dan wel met mondkapje. Een goede handhygiëne en afstand houden moet sowieso toch. Wij mogen alleen de chirurgische mondkapjes die we op het werk hebben dragen. Andere soorten en merken mogen niet. Een groter probleem is meestal het bezoek van de bewoners, die zich een stuk minder aan de regels houden.
      Dat ik nu zelf verkouden ben zal er toch mee te maken hebben dat ik te dicht in iemands buurt geweest ben die verkouden was, denk ik.

      Verwijderen
  5. Ik duim voor je dat je snel weer de oude bent. Ik ben een hond en kattenmens en nog veel meer dan dat jammer genoeg wat dieren betreft. Ik stop echt voor een kikker op de weg ook al toeteren er 10 auto's achter mij. Katten ruiken zo heerlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gisteren moest ik keihard in de remmen voor een fazant. Gelukkig geen auto achter me en de fazant niet aangereden. In al die jaren dat ik autorij weet ik nog precies waar en wanneer ik een dier aangereden heb.

      Verwijderen
  6. Ik ben een kattenmens. Ik hou ervan hoe katten alleen maar hun zin doen. Het is een beetje hoe ik zelf ook ben.
    Toch frappant hoe die covid al in ons systeem zit. Alsof een gewone verkoudheid of griep niet meer bestaat.
    Beterschap!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel!
      Ja, een kat is eigenzinnig. Ik vind het ook altijd leuk hoe ze steeds weer een nieuw plekje vinden om te gaan slapen.

      Verwijderen
  7. Beterschap. We zijn inderdaad vergeten dat er ook nog iets als een verkoudheidsvirus bestaat. Heb het ook gehad en wist ook van wie; mijn kleindochters (dus vond het niet eens erg hahah).

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben nog nooit zo vaak ziek geweest dan toen mijn kinderen klein waren. Verkouden, griep, keelontsteking, oorontsteking... ik nam alles van ze over.

      Verwijderen
  8. k Hoop voor je dat de verkoudheid snel over is.
    Zelf nam ik het altijd in de eerste schoolweken van de kinders over...dus nu al een tijd niet meer verkouden etc. geweest.
    Wij hebben zelf geen huisdieren, maar bij mijn kinders vind ik poes èn hond wel gezellig.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Huisdieren brengen inderdaad gezelligheid mee. Ik ben ook altijd tegen ze aan het praten.

      Verwijderen
  9. Gistermorgen lag ik op buik bij fysio en voelde zo mijn neus vollopen en zat volkomen dicht daarna. Hele middag lopen niezen en om 5 uur was het plotseling over. Tje hoe moet je dat dan weer noenmen.

    Mijn hele leven al in de katten en honden, zeker de tijd dat ik ingetrouwd was bij een hondentrimsalon en pension.
    Nu al ruim 20 jaar hond die partner inbracht en alweer aan de 4r.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gelukkig dat het bij jou snel over was. Ik heb nu net voor de tweede keer vandaag paracetamol genomen omdat ik hoofdpijn heb.
      Ik ben op mijn achttiende uit huis gegaan en heb toen gelijk een hond en een kat genomen. Toen onze kinderen kleiner waren hebben we zeven jaar geen hond gehad zodat we meer ruimte hadden om uitstapjes met de kinderen te maken.

      Verwijderen
  10. Ik was vorige week in het revalidatiecentrum een beetje schor. Verder niet verkouden, maar toch moest ik langer in quarantaine totdat de uitslag van de test bekend was. Gelukkig negatief, zodat ik na bijna een week toch wat meer vrijheid had om in het gebouw te gaan en staan waar ik wilde.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zeker in een instelling voel je je dan misschien best wel eenzaam en beperkt. Thuis in quarantaine is toch anders, lijkt me. Gelukkig had je geen corona.

      Verwijderen
  11. Geen katten- en ook geen hondenmens. Heb ook al 2 jaar geen verkoudheid of loopneus of keelpijn of wat dan ook gehad. Zo zie je maar dat afstand houden veel voordelen heeft. Ik ga ook (bijna) niemand meer zoenen met verjaardagen etc...

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Het schijnt dat we nu ook veel vatbaar zullen zijn voor andere virussen omdat we zo lang beschermd geleefd hebben. Ik hoop dat ik voorlopig nog even niet verkouden wordt. Ik vind dat altijd vrij hinderlijk.

    BeantwoordenVerwijderen