intro

Mijn naam is...

Mevrouw W. (Bijgewerkt op 14-03-2024) Een bekende in blogland, ook al is het alweer een aantal jaren geleden dat ik met mijn vorige webl...

woensdag 11 november 2020

xxx

Enorm bedankt voor jullie lieve reacties πŸ’– 

De geboortedag van Jus... het is en blijft een moeilijke dag. Eigenlijk zitten we al een tijdje van tevoren tegen deze dag aan te hikken. Zodra november begint, komt die dag echt dichtbij en gaan we steeds meer nadenken over wat er niet meer is. Over Jus, die er niet meer is. 

Een schoonzus kwam gisteren een bloemetje brengen. Ik heb vorige jaar al eens verteld dat we de verjaardag van haar dochter en onze Jus altijd samen vierden: klik! Nichtje was zeven jaar toen Jus overleed, maar ze herinnert hem gelukkig nog steeds. 

Eergisteren zat ik samen met onze oudste en zijn vriendin aan tafel en toen hebben we het over Jus gehad. In de loop der jaren is het voor onze oudste iets makkelijker geworden om over zijn broertje te praten. Na de dood van Jus heeft hij dat lange tijd niet gewild. Ik merkte nu aan zijn vriendin dat hij het met haar over Jus gehad heeft en daar ben ik blij om. 

πŸ• πŸ• πŸ• πŸ• πŸ• πŸ• πŸ• πŸ• πŸ•

Hond Bee moest weer naar de dierenarts toe om het verband om haar poot te verschonen. Ze moest daarvoor op haar zij liggen en daardoor zag ik opeens een rood plekje op haar buik. Het bleek om een oude hechting te gaan, van een operatie van twee jaar terug, die niet opgelost was. De dierenarts heeft het draadje eruit getrokken en nog een beetje desinfecterende zalf op het wondje gesmeerd. 

Ik gaf ook aan dat Bee best wel vermagerd is, terwijl er in haar voedingspatroon niets veranderd is. Haar ontlasting is gewoon goed en ze drinkt niet extreem veel. Als we willen kunnen we een echo van haar buik laten maken, maar ik denk niet dat we dat gaan laten doen. We weten dat ze kanker heeft en zolang ze nog fit en vrolijk is en geen pijn heeft, weten we dat het nog goed met haar gaat. Chemo en verdere operaties of behandelingen zullen haar sowieso bespaard blijven. 

Met onze andere zieken gaat het alweer een stuk beter. De bult op de rug van poes Spookje wordt al minder. Gelukkig slaan de medicijnen aan. En onze herdershond heeft ook al tweeΓ«nhalf week een ontstekingsremmer en antibiotica voor een huidprobleem en ook dat gaat de goede kant op. Ze kan al een paar dagen zonder kraag omdat ze er niet meer aan zit. 

πŸ• πŸ• πŸ• πŸ• πŸ• πŸ• πŸ• πŸ• πŸ•

Hierbij wil ik je een fijne dag wensen.


4 opmerkingen:

  1. Jullie ook een fijne dag gewenst, het is nog steeds mooi weer en lekker buiten
    Nog wat over kattennamen: de eerste kat die we hadden was erg groot als kitten al en iemand noemde hem wat een brokstuk, die is Brokje gaan heten en toen kwam de tweede en dat werd Stukje.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat fijn dat Wes een vriendin heeft bij wie hij zich voldoende op z'n gemak voelt om zijn meest kwetsbare plek te laten zien! Jus heeft bij veel mensen een lege ruimte achter gelaten, zo zal de verjaardag van zijn nichtje nooit meer hetzelfde voor haar zijn. Maar het feit dat hij door zoveel mensen op zoveel verschillende manieren gemist wordt, toont wat een fijne knul hij was!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. och wat fijn dat je zoon er met zijn vriendin over praat mevrouw W.

    jullie zijn verstandige lieve mensen die heel erg goed met dieren om gaan...
    ze geen pijn laten lijden, en als het einde komt.... zorgen dat het humaan gaat...
    dat waardeer ik héél erg in mensen

    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Over Jus praten is goed.

    Toen mijn zus stierf (vele jaren geleden) kon ik het niet met mijn ouders, ik werd gekweld door hun en mijn verdriet, daar heb ik nu nog steeds veel spijt om..... Mijn moeder probeerde vaak, zelf vond ik het toen zo vreselijk moeilijk.

    BeantwoordenVerwijderen