intro

Mijn naam is...

Mevrouw W. (Bijgewerkt op 14-03-2024) Een bekende in blogland, ook al is het alweer een aantal jaren geleden dat ik met mijn vorige webl...

dinsdag 13 oktober 2020

dweilen

Veel mensen maken de tuin winterklaar en ik ben ook een beetje aan het opruimen. Planten die teveel woekeren heb ik uitgedund en ik ben her en der onkruid verwijderd, wat erg lekker gaat nu de grond zo nat is. En ik heb tweehonderd bloembollen geplant... Als die allemaal uitkomen dan moet het wel een fleurig voorjaar worden!

Vandaag was ik naar het tuincentrum om hondenvoer en ik ben niet bij de planten wezen kijken. Ik heb momenteel niks voor de tuin nodig. Voor dit jaar heb ik genoeg geld aan planten uitgegeven en laat ik eerst maar eens afwachten of die het volgend jaar nog allemaal zullen doen. 

Vanmorgen was ik aan het dweilen en toen begaf, na jaaaarenlange trouwe dienst, mijn dweilstok het. Omdat ik toch naar de Action moest om een lampje voor de afzuigkap, kocht ik daar een nieuwe:

(Bron: Action)

En nu maar hopen dat deze net zo lang meegaat als de vorige, want dat was nou eens echt een goede. 

En verder nam ik nog vloeibaar wasmiddel (eco) bij de Action mee en voor de rest had ik niks nodig. Ik laat me toch niet zo gauw door al die tierelantijntjes verleiden. Ik ben helemaal geen mens van opschik en trends. Wat ik daar anders ook wel koop zijn opzetborstels, stofzuigerzakken en contactlensvloeistof. 

Zijn jullie ook zo benieuwd naar de persconferentie van vanavond? Een deel is natuurlijk al uitgelekt, maar er zal vast nog wel meer verteld worden. 


14 opmerkingen:

  1. Ja ben erg benieuwd, voor ons zal er waarschijnlijk vrijwel niets veranderen. Minder contactmomenten voerden we zelf al in. Sportschool heb ik vorige maand al opgezegt omdat dat niet goed meer voelde.
    Als de horeca dicht gaat kan ik met dochter de komende weken niet meer ergens lunchen in Nederland en hoe het in Belgie zal worden is ook nog niet duidelijk.

    Maar voor velen zal het weer behoorlijk zwaar worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, erg benieuwd. Ik vind het trouwens wel raar dat het meeste al lang is uitgelekt!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb ook dat 'vloersysteem' van de Action. Gekocht op vraag van de poetshulp die we hadden voor corona. Sinds kort hebben we een nieuwe hulp en zij dweilt liever met een ouderwetse dweil. Ikzelf vind het vloersysteem best wel handig.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind dat uitlekken zo bijzonder ...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Uitlekken is bijzonder. Zeker in combinatie met het woord dweil. Die uitlekt.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mag ik nog een vraag stellen over het dweilsysteem?
    Ik heb in de keuken een tegelvloer en heb nu ook zoo'n soort vloerding en een gewone schrobber waar ik een dweil omheen kan doen.
    Beiden vind ik veel werk, en de voegen worden niet goed schoon, die doe ik nu met een wit wondersponsje vd aktion soms. Maar ik ben een slordige keukenprinses, gasfornuis zit ook niet aan aanrecht en heb snel vieze vloeren.
    Maakt dat aktionsysteem echt goed schoon en hoe werkt het uitknijpen? want mijn handen kunnen ook niet meer goed uitwringen vd dweil

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik doe de dweilpads gewoon in een emmer sop, dus ik wring ze wel uit. Het makkelijke van dit systeem vind ik dat deze redelijk plat is en daardoor makkelijk overal onderdoor kan. Op mijn werk gebruiken we ze ook en daar gaan de pads in een laagje water zodat ze volzuigen en dan hoef je niet te wringen. Maar hier met de honden en katten werk ik liever met meer water.

      Verwijderen
    2. Dan schiet ik er eigenlijk weinig mee op, de mijne kan je nog met een druksysteem een beetje uitknijpen. een stoomreiniger heb ik tweedehands ook al geprobeerd, geen success.

      Verwijderen
    3. ik heb ook zoiets maar dan zit er halverwege (ongeveer) de steel een soort houdertje waar water en schoonmaakmiddel in kan. Bovenaan zit een extra handvatje, even op drukken en er komt sop uit, je kunt het zo nat maken als je zelf wilt en tegelijkertijd schoonmaken. Ik ga ervan uit dat de vloer niet zo vuil is dat je er op moet bikken. Mn hulp gebruikte dit altijd bij anderen en was er erg tevreden over. Hij is wel wat duurder dan van de A.ction, maar in geval van nood kan ik zelf ook dweilen.

      Verwijderen
    4. Dat is een handige tip! Dank je wel.

      Verwijderen
  7. Ik ben ook benieuwd naar je ervaring met het dweilsysteem. Hier heb ik een 'dweilman'(letterlijk dan!) , best wel handig :-)
    Ik heb ook bloembollen geplant, maar......er komen er al uit, oh help, de lente in het land?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ook ik ben met bollen planten in de weer geweest. Nog een hele klus vind ik.
    Ik heb zo'n soort dweil juist de deur uit gedaan. Ik kreeg er zo'n hekel aan, omdat ik zo vaak die dweiltjes tussendoor moet spoelen en wringen...
    Ik heb weer zo'n ouderwetse...hoe noem je dat eigenlijk...zo'n pruik op een stok zeg maar.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wauw, 200 bloembollen! Ik kijk nu al uit naar het voorjaar in je tuin. Wat een mooie bloemenpracht zal dat worden. Ik houd ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik heb een andere van dezelfde winkel, was een euro duurder. De steel zakt steeds in, dus werkt niet fijn. Een miskoop dus. Ben benieuwd of die van jou het langer volhoudt.

    BeantwoordenVerwijderen