intro

Mijn naam is...

Mevrouw W. (Bijgewerkt op 14-03-2024) Een bekende in blogland, ook al is het alweer een aantal jaren geleden dat ik met mijn vorige webl...

donderdag 4 juni 2020

deze dagen

Vandaag ben ik weer op bezoek bij mijn ouders geweest. De regel is dat je twee keer per week op bezoek mag komen. Er mag per dag maar een bepaald aantal mensen het verpleeghuis binnen en om iedereen de kans te geven hier gebruik van te maken, is er een limiet van twee keer ingesteld. Van tevoren had, per cliënt, iedereen moeten doorgeven wie op bezoek ging komen, want dat moet steeds dezelfde persoon zijn. Andere familieleden, vrienden en mantelzorgers kunnen daarnaast gewoon een raambezoek met een dierbare regelen. 

Een uurtje op bezoek bij mijn ouders is zo voorbij. Normaal blijf ik altijd iets van twee uur, maar dat mag nu nog niet. Toch ben ik al heel erg blij met dat ene uur.

Na het bezoek ging ik om boodschappen. Bij de Aldi waren alle winkelwagentjes op en moest ik wachten, toch was het in de winkel beslist niet druk. Ik kom graag bij de Aldi, maar nu nog meer. Zondag ging ik naar de Appie toe en daar was het enorm druk binnen en er waren ook veel meer winkelwagentjes in gebruik. Bij de Aldi laten ze blijkbaar toch minder mensen tegelijk toe en ik vind dat een stuk prettiger.

❀❀❀❀❀❀❀❀❀

Toen ik dinsdag na de wandeling met vriendin thuiskwam, rammelde er iets onder mijn auto. Een heleboel auto's geleden ben ik eens een uitlaat verloren en omdat dit niet nog eens hoeft te gebeuren, heb ik zoonlief ingeschakeld. Na een kijkje onder mijn auto genomen te hebben, lastte hij twee delen van de uitlaat, die los gegaan waren, terug aan elkaar. Binnen een paar minuten was de klus geklaard. Het is toch zo fijn om een paar handige mannen in huis te hebben!

❀❀❀❀❀❀❀❀❀

Het was weer fijn om naar naailes te kunnen. We hadden heel wat bij te praten! Laatst was ik een medecursist in de wachtkamer van de tandarts tegengekomen, maar de anderen had ik elf weken niet meer gesproken. De docente was enorm blij dat ze weer les mocht geven. Ze had een heel plan opgesteld over wat we allemaal zelf moeten ontsmetten, als we iets gebruikt hebben en als de les afgelopen is. Ze voelde zich daar een beetje schuldig over, maar ik denk niet dat iemand daar een probleem van zal maken. 

❀❀❀❀❀❀❀❀❀

Morgen moet ik nog een dagje werken en daarna heb ik vakantie. Twee weken vrij... ik heb er zin in!


8 opmerkingen:

  1. Heerlijk. En helemaal nu je wat meer kunt doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geniet van je vakantie, het weer werkt even niet mee, maar ach, achter de naaimachine maakt het niets uit als het regent.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat fijn dat bezoek en wat heerlijk die handige mannen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fijn dat je weer gewoon "live" naar je ouders toe kon, voor beide partijen.
    Een fijne vakantie gewenst, misschien even wat minder weer, maar het regent vast
    geen 2 weken!
    Groeten, Betsy

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Inderdaad jammer dat de weersverwachting niet al te best is. Maar thuis is er ook altijd wel wat te doen

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Toch fijn dat je weer naar je ouders kunt zeg. Zij zullen er vast ook blij mee zijn. Mijn filosofiegroepje begint dinsdag ook weer voor het eerst, en het lijkt mij ook erg fijn om iedereen weer te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Fijn dat je weer naar je ouders kunt, en zeker weten omdat het ook in het echie is en niet alleen maar voor het raam. Zij zullen er vast ook blij mee zijn.

    Groetjes, Nicole

    BeantwoordenVerwijderen