intro

Mijn naam is...

Mevrouw W. (Bijgewerkt op 14-03-2024) Een bekende in blogland, ook al is het alweer een aantal jaren geleden dat ik met mijn vorige webl...

maandag 4 mei 2020

een mooie periode

En daar gingen we weer: wandelen in onze eigen West-Zeeuws-Vlaamse landje.

Bron: Google Maps.

Aan het begin van onze wandeling zagen we nog even de zon, maar daarna werd het bewolkt en er viel ook nog een spatje regen, maar gelukkig was dat niet veel.


Het water dat je ziet heet het Uitwateringskanaal naar de Wielingen en werd in 1874 voltooid. Het kanaal loopt van Oostburg naar Cadzand-Bad.


Hieronder worden de bloemkolen geoogst:




Ik vind dit één van de mooiste periodes van het jaar met al dat jonge groen, de bloesems en de bloemetjes. Het ruikt ook overal zo lekker zoet. 






Het Kattenterras is bij Crea-Trends: klik!


We zijn daar niet geweest en zelfs niet langs gelopen, maar het bord stond langs de kant van de weg en ik vond het wel een leuk bord om een foto van te maken. 

Hieronder zie je bloeiend vlas:


Normaal gesproken bloeit vlas in juni/juli!


Dit is borage (komkommerkruid), met dank aan Vlasje die dit wist. Ik dacht eerst dat het smeerwortel was, maar dat was niet goed.




Hieronder zie je een akker met gerst:


Gerst is de belangrijkste grondstof voor bier en whisky.

Vandaag is het 4 mei en vanavond om 8 uur ben ik 2 minuten stil. Ik zal naar de kranslegging op de Dam kijken, die dit jaar totaal anders dan voorgaande jaren zal zijn.

Ik wil je een fijne dag wensen.


10 opmerkingen:

  1. Naar de herdenking op de Dam kijken we ook altijd wel.
    Geen idee hoelang het op deze manier gaat. In ieder geval niet in 1974 want toen woonde ik in Amsterdam en met een vriendin die vlakbij woonde liepen we even naar de Dam en waren er wel veel mensen die 2 minuten stilstonden of er bij het monument wat gebeurde kan ik me niet herinneren.
    Mijn ouders waren er trouwens bij toen de schietpartij op 7 mei was.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. prachtige wandelingen maak je toch mevrouw w, puur genieten van de groei en bloei, en dat vlasssss daar heb ik heel mooie herinneringen aan :-)
    dank je wel
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die blauwe bloemen zijn geen smeerwortel maar birage ( komkommerkruid)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik hou ook zo erg van dat frisse groene!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooie foto's weer .Deze tijd is zo mooi met alles wat ontluikt en gaat bloeien ,dat zijn de kleine geluksmomentjes voor mij .Een mooie wandeling of fietstocht kan ik [ nog ] niet omdat ik te moe ben maar er is zoveel te zien in mijn omgeving .Ik heb genoten van je foto's
    Lieve groet Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja, deze tijd is de mooiste van het jaar. He frisse groen, bloemen die overal tevoorschijn komen, … Echt genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Normaal ben ik altijd aan het werk, nu zag ik de herdenking op tv live. Wat een prachtige toespraak van de Koning.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik ben nieuwsgierig naar dat kattenterras. Wat hebben ze dat met een leuk bordje aangegeven zeg.

    BeantwoordenVerwijderen