intro

Mijn naam is...

Mevrouw W. (Bijgewerkt op 14-03-2024) Een bekende in blogland, ook al is het alweer een aantal jaren geleden dat ik met mijn vorige webl...

zondag 10 januari 2021

schoeisel

Vraag van de dag:

Nette schoenen, hoge hakken of sneakers? Sneakers. Hoge hakken heb ik niet. Ik heb één paar echt nette zomerschoenen en in de winter draag ik korte laarsjes voor net. Op sneakers loop ik graag. 

👟👠🥿👠👟

Onze wandeling van gisteren was in het zuiden van West-Zeeuws-Vlaanderen. 

(Bron: Google Maps)

We parkeerden de auto in het kleine dorpje Sint Kruis, dat met zijn 220 inwoners ook echt klein is. De Hervormde Kerk stamt uit de veertiende eeuw en de toren, die nooit afgebouwd werd, is best wel opvallend:

Deze wordt ook wel de Peperbusse genoemd.

Vanuit het dorp wandelden we de polder in.



Het had 's nachts gevroren en op de weg was het ijslaagje op de plassen kapot gereden. 



De Sint Kruiskreek:




Zolang we gewoon op de verharde weg konden lopen was het goed te doen, maar we hebben ook een aantal kilometers over onverharde paden gelopen en die waren nogal stuk gereden en modderig.


Luchtbellen op de plassen:


De schoenen van manlief zijn al oud en de zolen zijn erg glad, voor hem is het behoorlijk glibberen en glijden op de modderige paden. Ik ben blij dat ik goed profiel onder mijn schoenen heb:




We liepen een klein stukje door België. De bewoners van het huis hierboven hadden eens iets anders dan een beeld van boeddha in de tuin. De loslopende kippen waren ook leuk.
En als je de grens met België passeert kom je ook weer grenspalen tegen:


Het laatste stukje van de wandeling was op een weg die niet helemaal door de zon verwarmd werd, waardoor de weg nog glad van de nachtvorst was:



Het leek bijna of de berijpte planten en bladeren in de berm onder een laagje poedersuiker zaten.



Het weer was mooier dan eigenlijk afgegeven was. In de zon was het zelfs warm en manlief heeft een groot deel van de wandeling zonder jas gelopen. Ik niet hoor, maar ik stopte halverwege de wandeling wel mijn sjaal en handschoenen in mijn tas.

Hierbij wil ik je een fijne zondag wensen!

18 opmerkingen:

  1. Dat is zo ongeveer de achtertuin van mijn dochter die wandeling.

    Ja vraag vandaag is makkelijk, ik draag geen van beide!
    Hakken heb ik nooit op kunnen lopen en sneakers zijn te plat. Ik heb veel schoenen om af te wisselen en waarin mijn grote steunzolen kunnen, die heb ik echt nodig anders constant pijn in doorgezakte voorvoet en artrose overal. Zijn allemaal via MP gekocht van of durea of ecco en met klitteband of veters. Ook stevige pantoffels waar steunzolen in kunnen.
    Zelfs in de zomer heb ik sandalen waar steunzolen in kunnen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is pijnlijk allemaal! En dan zijn goede stevige schoenen ook echt een must.

      Verwijderen
  2. Dank je wel dat we weer mogen mee genieten van jullie mooie wandeling. Wat een mooi strakblauwe lucht, bij ons in het Noorden was het bewolkt, een grauwe, grijze dag met alleen aan het einde van de middag even een waterig zonnetje. Alles heeft hier nu weer zo'n zelfde witte laag.
    Je schoenenvraag: In de zomer vind ik een sneaker wel prettig, op hakken loop ik nooit (op m'n 16e mijn enkel beschadigd, met hakken doe ik die enkel geen plezier). Maar ik draag vooral stevige wandelschoenen en in de winter laarzen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Vandaag hebben we hier weer een mooie zonnige dag. Ik weet niet hoe het nu bij jou is...?

      Verwijderen
  3. Zo'n mooie blauwe lucht hebben wij niet gehad hoor, wel even een zonnetje, nu ook,
    maar zo te zien niet lang meer.
    Het is ook behoorlijk koud.
    Wat betreft de schoenen, hakken draag ik niet, bij een klein hakje kieper ik al om,
    doe mij maar fijne sneakers en in de winter laarsjes. 'Zomers loop ik thuis altijd op
    Birkenstocks.
    Jij ook nog een fijne zondag,
    Betsy

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Halverwege de middag trok het vandaag hier ook dicht.
      Van hakjes krijg ik snel last van mijn rug. Dat komt misschien ook wel omdat ik hakjes niet echt gewend ben.

      Verwijderen
  4. Wat betreft de schoenen vraag .Nee mooie schoenen met hakken draag ik al lang niet meer ,eigenlijk best raar want ook onder een spijkerbroek kunnen ze leuk staan .Voor mij was het altijd een leuk jurkje rokje en mooie schoenen en die kleding staat me niet meer dus geen hakken meer .Sneaker vind ik echt een gruwel ,voor mezelf dan want ik vind ze zo vreselijk lomp terwijl ik gewoon maat 39 heb .In de zomer leuke ballerina's onder mijn broeken staat erg leuk en in de winter mooie laarsjes .Mooie foto's van jullie wandeling .Helaas was het hier waterig koud vandaag ,ik kan merken dat ik ouder word haha

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Sneakers kunnen ook best wel lomp zijn, dat klopt.

      Ik denk dat wij het hier gewoon getroffen hebben met het weer. Nu is het inmiddels ook bewolkt.

      Verwijderen
  5. Ik loop eigenlijk altijd op hakken alleen nu even niet want ik heb ruim drie weken mijn teen gestoten en nu lukt het niet. Verder slippers in de zomer en voor het wandelen natuurlijk goede wandelschoenen.
    Je maakte weer een mooie wandeling.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel.
      Een teen hard stoten kan erg pijnlijk zijn. Ik heb jaren geleden eens een teen gebroken, dat was geen pretje.

      Verwijderen
  6. Mooie foto's van een mooie wandeling. Prachtig hè, die blauwe luchten...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. mooie koude foto's mevrouw w.
    lekkere wandelschoenen di e waterdicht zijn dat vind ik altijd wel een pre met mijn jongens

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel.
      Als ik met de honden wandel draag ik ook wel sneakers en in de zomer ga ik makkelijk op teenslippers op pad. Maar als manlief en ik samen wandelen (zonder honden) gaan we verder en lopen we ook een hoog tempo en dan draag ik wel wandelschoenen of wandelsandalen als het warm is.

      Verwijderen
  8. Oh, wat laat je weer mooie foto's zien. En zo'n wandeling gaat natuurlijk niet op hoge hakken.. Vroeger vond ik het wel leuk op z'n tijd, maar ik kan er nu niet meer op lopen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel.
      Ik heb altijd met verbazing naar tv zitten kijken als er een stilettorace gehouden werd (rennen op naaldhakken). Dat vond ik altijd erg knap.

      Verwijderen
  9. Heb wel hakken, maar dat zijn echt zitschoenen. En ga je met het OV ergens heen, dan loop je meestal veel, dus erg weinig aan. Meestal sneakers aan. Of wandelschoenen als ik een eind ga wandelen.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Geef mij maar sneakers of m'n wandelschoenen.
    Mijn favoriet zijn de ecco's, maar die zijn wel duur, dus zodra ik korting bonnen, cadeaubonnen ofzo heb dan gebruik ik die.

    BeantwoordenVerwijderen