intro

Mijn naam is...

Mevrouw W. (Bijgewerkt op 14-03-2024) Een bekende in blogland, ook al is het alweer een aantal jaren geleden dat ik met mijn vorige webl...

donderdag 26 november 2020

voor mijn tandenborstel

Jaren geleden kreeg ik van Sinterklaas een grote toilettas, een mooie zwarte met genoeg ruimte om al mijn flesjes en potjes in mee te nemen. Handig, vond ook zoonlief, die zich na een logeerpartij bij vrienden de toilettas toe-eigende. Sindsdien redde ik me maar weer met de oude kleine toilettas, die er in de loop der jaren steeds minder fris uit ging zien. Het werd dus tijd om eens naar een nieuwe uit te kijken en dan het liefst eentje waar lekker veel in kon. Ik besloot er een naailesproject van te maken. 

Op internet vond ik geschikt patroon: klik! Voor stof ging ik naar de Kwantum waar het moeilijk uitkiezen was tussen al die leuke stoffen. Ik heb met verschillende rollen in mijn handen gestaan en het liefst had ik overal een metertje van gekocht, maar dat was natuurlijk niet de bedoeling. Deze bedrukte stof koos ik voor de buitenkant en de effen stof als voering:


De effen stof rafelde vreselijk...wat een troep!

Dit is de toilettas geworden:


En omdat ik toch genoeg stof had maakte ik ook nog een make-uptasje:


Het patroon van het make-uptasje kwam uit een boek dat ik ooit voor een habbekrats bij de kringloop kocht:


De toilettas ga ik inspuiten met waterafstotende spray, want in een badkamer is het toch altijd wat vochtig. En dan is hij klaar voor een volgende reis. Maar ja, wanneer dat zal zijn...? 


10 opmerkingen:

  1. Wat leuk(mooi) gedaan. en weer een mooie tip: inspuiten met die spray, daar moet je maar opkomen.
    hartelijke groet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuk setje heb je gemaakt. Toch veel vrolijker dan een zwarte?! Wees maar blij dat je zoon die inpikte.
    Dat boekje ziet er schattig uit, wat een bof als je zoiets in een kringloop tegenkomt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een goed idee, dat inspuiten. En nu heb je een unieke tas, op maat gemaakt. Ziet er leuk uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat ziet er erg leuk uit! Ik maakte vroeger toilettassen van restjes tafelzeil met een badstoffen voering.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Echt leuk. De stof ook. Die reisjes komen wel weer

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hij is prachtig geworden! Ik moet wel glimlachen dat je zoon je andere inpikte. Zo gaat dat inderdaad als moeder ; )

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel mooi en leuk stofje. Daar word je toch vrolijk van.
    Had ik indertijd toch maar beter naar mijn moeder geluisterd die me wilde leren stikken, maar ik was te koppig (en te puberaal?!)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat heb je leuk gedaan! Hoe gaaf om zelf zoiets te naaien...
    Tja, die reis.. dat weet ik ook niet. Maar het gaat vast een keer gebeuren! We houden de moed er maar in!

    BeantwoordenVerwijderen