intro

Mijn naam is...

Mevrouw W. (Bijgewerkt op 14-03-2024) Een bekende in blogland, ook al is het alweer een aantal jaren geleden dat ik met mijn vorige webl...

dinsdag 27 oktober 2020

natuurparken

Gisteren schreef Ineke in een reactie dat Nationaal Park De Meinweg heel erg mooi is. Toevallig liepen wij daar juist toen ik haar reactie las.

We zijn verder ook nog door Natuurpark Het Veen en in Duitsland door Natuurreservaat Lüsekamp und Boschbeek gelopen.


En wij waren niet de enigen die er deze dag op uitgingen. We zijn vrij veel andere wandelaars, fietsers en ruiters tegengekomen.


We zijn gewoon lopend vanuit het hotel vertrokken en hebben een wandeling van zestien kilometer gemaakt.

De dag ervoor waren we blij toen we twee vliegenzwammen gezien hadden, maar tijdens deze wandeling hebben we er echt honderden gezien. De één was nog mooier dan de ander.





Er waren ook heus wel andere paddenstoelen en zwammen, maar de vliegenzwam overheerste echt.




Het gebied bestond niet alleen uit bos maar ook uit heide, vennen en weides.




Er worden grazers ingezet om het gebied open te houden.

Dit is de driehoornmestkever:




Die verwacht je hier toch niet, hè:




We zijn vijf uur onderweg geweest en hebben drie keer ergens een tijd op een bankje gezeten. Het was een mooie dag om buiten te zijn. Na de wandeling heb ik een paar uurtjes geslapen en 's avonds aten we weer in het restaurant van het hotel. Ik at een vegaburger en vroeg me hierbij af waarom deze wél lekker was en waarom die uit de supermarkt zo droog zijn of een 'smaakje' hebben. Of heb ik gewoon pech en koop ik steeds de verkeerde? Thuis zal ik me eens verdiepen in recepten van vegaburgers en er zelf eens wat mee experimenteren. 

Fijne dag!


7 opmerkingen:

  1. Wauw, 16 kilometer! Dat is een flinke afstand. Ik ben onder de indruk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een afstand, maar heerlijk hè, wandelen, wij hebben het in deze tijd ook ontdekt.
    Anders deden we het eigenlijk alleen in de vakanties.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. erg mooi daar mevrouw w, de schaapjes mogen wel opletten want er lopen wolven in het gebied.... prachtige serie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb daar jaren in de buurt gewoond. Altijd met veel plezier gewandeld en gefietst.
    Oorspronkelijk kom ik uit het zuiden van Limburg, ook heel mooi maar helemaal anders. Daar liep ik meer, er waren nog geen e-fietsen. Nu woon ik bij Den Haag en heb ik de zee. Het is overal mooi als je er maar oog voor hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hier ook hoor. Jaren geen vliegenzwammen gezien en nu val je er bijna over.

    BeantwoordenVerwijderen