intro

Mijn naam is...

Mevrouw W. (Bijgewerkt op 14-03-2024) Een bekende in blogland, ook al is het alweer een aantal jaren geleden dat ik met mijn vorige webl...

woensdag 28 oktober 2020

naar de stad

We gingen een stadswandeling door Roermond maken. Op internet vonden we een interactieve stadswandeling waarbij onderweg bijzonderheden verteld werden. Om half tien begonnen we aan ons rondje door de binnenstad.



Roermond was ooit een Hanzestad. In 1554 verwoestte een grote brand de binnenstad. 

Hieronder zie je de Rattentoren. Ooit telde de stad twintig torens en alleen deze toren is er nog.


De toren dankt zijn naam aan het ongedierte dat er leefde toen de toren vervallen was.



De stad kreeg in 1559 een bisschopszetel.


We zijn ook aardig was kerken en kathedralen tegengekomen.







Tijdens onze wandeling hebben we heel wat mooie panden gezien.







Deze etalage vond ik toch wel zo leuk:


Het deed heel erg oubollig aan. Wij kwamen jaren geleden in Barcelona een hoedenwinkeltje tegen waarvan de etalage ook zo was. Als ik weer terug thuis ben zal ik daar de foto eens van opzoeken.

En als een cadeauwinkel dit als motto heeft, dan kan mijn dag niet meer stuk:


De stadswandeling had een lengte van 3,2 km. Wij liepen natuurlijk weer meer en kwamen uiteindelijk op 5,7 km uit. 

En daarna reden we naar kringloopwinkel Het Goed toe. Manlief bleef in de auto zitten terwijl ik ging snuisteren. 



Ik kocht een paar boeken, eierdopjes (voor een eierdopverzamelaar), een beeldje en een grote terracotta pot voor in de tuin. Negen euro armer, maar blij met mijn aankopen verliet ik de winkel.

8 opmerkingen:

  1. Zo leuk om met jullie mee te lopen op zo'n stadswandeling. Je maakt echt mooie foto's goed in verhouding allemaal

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou jullie hadden geen maskers nodig zo te zien, zo stil op straat. Heel herkenbaar de man die in de auto blijft zitten. Jullie genieten wel wat fijn.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het was erg stil in de stad. Wel jammer dat je momenteel niet op een terras mag zitten. We hebben ergens een koffie to go gekocht en dit op een bankje opgedronken.

      Mijn man zegt altijd dat ik het rustig aan moet doen en mijn tijd moet nemen om rond te kijken. En dat doe ik dan ook.

      Verwijderen
  3. Roermond lijkt best wel een mooie stad. Ik ken het alleen van de Designer Outlet.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is daar ook, maar daar zijn wij niet geweest. Het Designer Outlet is trouwens niet zo gek ver van het centrum van de stad. Wij gingen vroeger met de kinderen wel naar Rosada Outlet bij Roosendaal.

      Verwijderen
  4. Reacties
    1. Ja klopt. Wij hadden via via gehoord dat het een mooie stad was. Vandaar dat we daar heen gegaan zijn.

      Verwijderen