intro

Mijn naam is...

Mevrouw W. (Bijgewerkt op 14-03-2024) Een bekende in blogland, ook al is het alweer een aantal jaren geleden dat ik met mijn vorige webl...

donderdag 15 oktober 2020

groente en fruit

 Gisteren was het de nationale groente- en fruitdag. Wij Nederlanders eten te weinig groente en fruit en om daar de aandacht op te vestigen is deze dag in het leven geroepen. Ik ben benieuwd of het geholpen heeft.


Ik ben zelf een groot liefhebber van groente en fruit, maar mijn twee huisgenoten totaal niet. Ze lusten aardbeien en manlief eet wel groentes maar vindt veel niet lekker en zoonlief heeft inmiddels het eten van groentes helemaal afgeschaft. Ook met het eten van het mandarijntje of de banaan die ik iedere ochtend naast zijn ontbijtbord legde, is hij een jaar geleden gestopt. Hij is tweeëntwintig en lang heb ik hem fruit en groentes laten eten, maar nu lukt dat niet meer. Zijn vriendin eet trouwens echt alles, misschien dat het haar nog weleens lukt om hem beter te laten eten...

🌽🍉🍆🍌🍅🍍

Mijn naaimachine is terug van reparatie. Ik heb een paar weken op mijn reservenaaimachine genaaid, maar die kan gelukkig weer de kast in. Er gaat toch niks boven mijn nieuwe* naaimachine. In het begin heb ik enorm aan deze moderne machine moeten wennen en nu zou ik niet anders meer willen. De kosten van de reparatie en de onderhoudsbeurt vielen gelukkig mee en ik ben nu weer helemaal blij 😀

✂✂✂✂✂✂✂✂

Vandaag mocht ik gelukkig gewoon naar de kapper toe. Tijdens de vorige lockdown, toen de kappers moesten sluiten, was ik net naar de kapper geweest voordat het niet meer mocht. Nu zou het voor mij minder goed uitgekomen zijn, want dan zou het vandaag de eerste sluitingsdag geweest zijn. Ik maak altijd gelijk weer een nieuwe afspraak, dus de afspraak van vandaag had ik vijf weken geleden al gemaakt. 

☕☕☕☕☕☕

Hierbij wil ik je een fijne dag wensen!

*mijn nieuwe naaimachine heb ik ondertussen ook alweer vier jaar.


6 opmerkingen:

  1. Meestal heeft een vriendin meer invloed dan een ouder is mijn ervaring. Ik zou ook graag naar de kapper gaan maar durf niet zo goed hoewel de kapsters allemaal een mondkapje dragen.
    Mocht mijn man of mij iets overkomen mogen onze kinderen niet eens naar Nederland vliegen 😱

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik denk ook zeker dat vriend(innen) invloed hebben.
    Ooit gooide ik in wanhoop het bord andijvie tegen de muur (boven het aanrecht)...ik kreeg het er bij hem gewoon niet in. En nu?
    Hij kookt zelf èn nog gezond ook....neemt komkommer en snoeptomaatjes mee naar z'n werk.
    Maar wat heeft het mij gefrustreerd.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fruit vind ik erg lekker, afgelopen zomer ben ik 1 kilo bijgekomen door de vele nectarines en wilde perzikken, ik eet het als ontbijt.
    Groente ben ik minder gek op, van sommige wordt ik zelfs misselijk zoals sperziebonen,
    snijbonen vind ik dan wel weer lekker.
    Er moet in ieder geval een goede saus op bv bloemkool anders eet ik het niet. Wel verwerk ik veel in soep.
    Gisteren een maxix box g/f van de liedel gehaald. Aardappelen, limoenen, tomaatjes, slamelange en bakje met hele kleine knoflookjes, vond het een leuk pakkket en het geld 3 eur waaard

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ook nog een bak pruimen maar die smaken nergens naar

      Verwijderen
  4. Wij eten best veel groenten en fruit, maar of we elke dat de hoeveelheid halen ...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik eet braaf elke dag fruit en groente maar gebruik tegenwoordig ook regelmatig bloemkoolrijst en dergelijke om nog wat meer groenten naar binnen te krijgen.

    BeantwoordenVerwijderen