intro

Mijn naam is...

Mevrouw W. (Bijgewerkt op 14-03-2024) Een bekende in blogland, ook al is het alweer een aantal jaren geleden dat ik met mijn vorige webl...

donderdag 9 juli 2020

tweedehands

Van de week was ik bij mijn ouders op bezoek en van daaruit ben ik naar België gereden om boodschappen te gaan doen. Eigenlijk koop ik dan altijd wel dezelfde dingen: meel, smeerkaas (maredsous), préparé (filet americain) en keukenrollen. En voor de rest dingen die ik toevallig nodig heb. 

Voordat ik naar de supermarkt ging sprong ik eerst even bij de kringloopwinkel binnen. Het was al lang geleden dat ik naar een kringloopwinkel geweest was. Laatst gingen we wel naar een loodsverkoop toe, maar dat was toch weer anders.

Het eerste wat ik tegenkwam waren limonadeglazen voor mijn ouders. Vorige week was ik al eens naar een gewone winkel om wijnglazen voor ze geweest en nu in de kringloopwinkel had ik keuze uit heel veel verschillende glazen à 30 cent per stuk. Ik laadde vier glazen voor ze in mijn winkelmandje. 

Voor in onze eigen tuin kocht ik een metalen teiltje, dat ik mooi kon ophangen:


En een vaas:


Deze ga ik met zand vullen (zodat hij niet omvalt/omwaait) en dan komt hij ook op een plank bij dat huisje te staan. De spullen staan daar droog en in de winter, als het mocht gaan vriezen, kan ik hem altijd nog binnen zetten.

Het begint al heel wat te worden op die oude werkbank bij dat huisje:


Op die net gekochte teil en binnenkort de vaas na, staan er alleen maar spullen die we al hadden. 
Tja, wie wat bewaart... 😉



12 opmerkingen:

  1. Ik vind het echt zo'n schattig huisje. Het lijkt haast alsof je hebt ge-fotoshopt, zo idyllisch. Wat een leuke aankopen heb je gedaan bij de kringloop. En bewaren is slim, dat blijkt!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. heel erg leuk om te zien mevrouw W.
    kringloopwinkels, daar moe ik eigenlijk met een bochtje omheen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja met dochter ga ik ook graag naar de Kringwinkel, loop hebben de Belgen er uitgehaald. Maldegem en Eeklo meestal maar ook in Zelzate eens geweest en daar kwam ik een grote koelbox tegen waar ik al lang naar opzoek was.
    In Eeklo verbaast ons de enorme hal met wandmeubelen voor 25-50 euro kennelijk worden die toch nog wel verkocht.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wow..., wat een plaatje dat kleine huisje met al die prachtige spulletjes.. Dat kan zò in een tijdschrift. Een droom om te hebben zeg...
    Wat kun je er blij van worden als je dan opeens weer iets tegen komt dat er mooi bij past!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo'n gezellig knus hoekje om bij weg te mijmeren.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hier zijn de kringloopwinkels nog gesloten, anders had ik er wat spullen naartoe willen brengen. Natuurlijk ook even binnenkijken, want je weet maar nooit. Fijn dat je er wat gescoord hebt, altijd leuk. De spullen zo uitgestald bij het schuurtje staat erg leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat ziet het er leuk uit! Ik had voor de verhuizing een ‘seel op de deel’ gepland maar ivm corona kon dat niet doorgaan en heb ik alles op laten halen door een kringloopwinkel. Daar kwamen de meeste spullen ook vandaan, gespaard in 30 jaar tijd!
    *** seel op de deel** verkoop in het achterste gedeelte van de boerderij (vroeger stonden er koeien en wij hadden er ruim 20 jaar ons goudsmids-atelier.)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je hebt echt oog voor een mooie compositie. Dat zie je in je foto's, maar ook hoe je een 'gewoon' rekje volzet. Leuk hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wie wat bewaart kan mooie hoekjes decoreren...
    Zie er gezellig uit..

    BeantwoordenVerwijderen
  10. DAt is echt een superleuk hoekje zo, met al die potten

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Allebei heel leuke vondsten zeg! Het staat mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. O wat een gezellig hoekje! Ik zou er zeker een foto van gemaakt hebben als ik dat van de straat kon zien.

    BeantwoordenVerwijderen