intro

Mijn naam is...

Mevrouw W. (Bijgewerkt op 14-03-2024) Een bekende in blogland, ook al is het alweer een aantal jaren geleden dat ik met mijn vorige webl...

zaterdag 11 juli 2020

ratten, spinnen, kevers en mollen

In het zuiden van Zeeuws-Vlaanderen ligt het dorp Zuiddorpe en daar in de buurt had ik een wandelroute uitgestippeld. We parkeerden de auto bij buurtschap De Ratte. De naam komt van een meertje in de buurt: de Ratteput.



We liepen eerst door een klein bos. 


Gewone ereprijs:


Ik weet niet wat voor spin dit was, maar het web zag er als een grote wirwar uit:


Het was in elk geval niet zo'n standaardweb.
🕸🕸🕸🕸🕸🕸🕸🕸🕸🕸🕸🕸🕸




De coloradokever:


De kever en dan vooral de larven eten de blaadjes van aardappelplanten op en ze kunnen zo hele aardappelvelden ontbladeren. Het is een mooi beestje, maar ik denk dat de boeren ze liever zien gaan dan komen. 



Deze paddenstoelen hadden een hele mooie bijna gouden kleur:


Ze leken haast van plastic te zijn, maar het waren toch echte, hoor. 


We hebben een heel klein stukje door België gelopen, vandaar dat we een grenspaal tegenkwamen. En daar vlakbij ontdekten we een theetuin.


Ze hadden ook koffie en we besloten om even te pauzeren.


En als je dan toch iets gaat drinken, dan kun je toch net zo goed gelijk een 'verwenkoffie' bestellen?


Lekker hoor! Manlief heeft de makaron opgegeten en ik de rest.

Dit is de dauwbraam:




Ik denk dat het niet meer zo lang zal duren voordat deze tarwe gedorst zal worden:




Tijdens deze wandeling zijn we regelmatig bankjes tegengekomen. Op het bankje hieronder kon je door alle begroeiing eigenlijk niet meer zitten:


Het was een mooie wandeling. Grotendeels onverhard. Het is altijd fijn wandelen in dit deel van Zeeuws-Vlaanderen. Er zijn veel wandelpaden en het is er ook niet allemaal zo rechttoe rechtaan.


7 opmerkingen:

  1. Weer een mooie wandeling gemaakt, dank dat we mee mogen kijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gelukkig waren deze ratten en mollen niet schadelijk... En ja, spinnen en kevers zijn wel oké. Behalve als ze natuurlijk je oogst besluipen.
    Jullie hebben heel veel moois gezien, en jij ziet het ook echt goed als fotografe. Wat een prachtige plaatjes weer!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie route. En zo'n theetuin vind ik altijd een cadeautje.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk zeg, die theetuin onderweg. En mooie foto's weer.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie foto's van een interessante wandeling. Fijne zondag.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Fijne foto's!
    Ik vermoed dat de theetuin in Nederland was? Ze hebben daar zalige thee-koffie-tuinen, in België vind je dat eigenlijk niet, jammer.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi! Ik wandelde vandaag ook weer een lekkere ronde.

    BeantwoordenVerwijderen