intro

Mijn naam is...

Mevrouw W. (Bijgewerkt op 14-03-2024) Een bekende in blogland, ook al is het alweer een aantal jaren geleden dat ik met mijn vorige webl...

donderdag 2 juli 2020

paraaf

Natuurlijk garandeert het niks, maar ik heb toch het volgende op mijn weblog gezet:


Zelf ben ik weleens in de fout gegaan, door een foto van internet te plukken en op mijn vorige weblog te plaatsen. Ik kreeg toen bericht van de maker van de foto en gelukkig nam hij het me niet kwalijk, anders had het me een behoorlijke boete kunnen opleveren.

⬦⬦⬦⬦⬦⬦⬦⬦⬦⬦⬦⬦


Op het sedum zat een zwarte hommel met een rood achterwerk. De steenhommel bombus lapidarius, leerde internet mij. En het is een vrouwtje, want mannetjes hebben ook nog gele haren en de vrouwtjes niet. Ze is niet zo heel erg duidelijk te zien, want echt stilzitten deed ze niet.



Onderstaande foto maakte ik aan het begin van de avond, toen de spaanse margrieten al sliepen:


Overdag staan de bloemen helemaal open.
 En de bloemen hieronder zijn weer van een ander soort margriet (als ik het goed heb).


Het zijn hier dus toch niet allemaal roze en paarse bloemen in de tuin. 

Mijn ouders hadden vroeger witte margrieten in de tuin staan en ik heb die hier ook nog een paar jaar gehad, maar uiteindelijk zijn ze toch verdwenen.

Op mijn foto's staat vanaf nu mijn paraaf. Als ik dat paraaf natuurlijk niet vergeet toe te voegen... want dat zal vast weleens gebeuren. 

Verder heb ik niet zoveel te vertellen, dus wil ik je alvast een fijn weekend wensen.
🙋

12 opmerkingen:

  1. De 'ander soort margriet', zijn dat geen zonnehoedjes (echinacea purpurea)?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt, dat zou ook heel goed kunnen. We gaan het zien als de knoppen helemaal open zijn.

      Verwijderen
  2. Ik vind het altijd zo gezellig als hommels van de ene bloem naar de andere bloem hommelen... kan ik lang naar kijken. Jij ook een heel fijn weekend :)

    Groetjes, Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, leuk hè? Het zijn mooie beestjes, die zich goed laten bekijken.

      Verwijderen
  3. Ik vind het nog leuk staan ook, je paraaf zo op die foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dacht inderdaad ook aan de Zonnehoed. Slim hoor die paraaf op je foto's.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik denk het nu eigenlijk ook. Ik had de plant een tijdje geleden gekocht en in een kuip op het terras gezet.

      Verwijderen
  5. Mooie foto's met die hommel en bloemen. Ik heb er vandaag ook een foto gemaakt met een hommel, ook maar eens speuren naar welke het zou kunnen zijn.
    Goed dat je jouw foto's merkt, ik zou het vergeten denk ik.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel.
      De kans dat ik het ook een keer ga vergeten, zit er wel in.

      Verwijderen
  6. prachtige plaatjes, die zómaar eens gepikt kunnen worden, de echinea is nog niet open maar dat worden ook mooikes,:-)

    BeantwoordenVerwijderen