intro

Mijn naam is...

Mevrouw W. (Bijgewerkt op 14-03-2024) Een bekende in blogland, ook al is het alweer een aantal jaren geleden dat ik met mijn vorige webl...

dinsdag 2 juni 2020

eindelijk weer

Met mijn vriendin is het altijd lastig om af te spreken, doordat we beiden werken (zij onregelmatig), we beiden mantelzorger zijn en zij een dochter elders in het land heeft wonen, waar ze regelmatig heengaat. En als we met elkaar afspreken gaan we altijd wandelen en dan moet het wel een beetje mooi weer zijn.

We zagen elkaar in februari voor het laatst. Door de vele regen konden we daarna steeds niet gaan wandelen. En toen kwam corona! Door haar werk in de thuiszorg en mijn werk op een ouderenlocatie, was afspreken sowieso niet verstandig. We kregen beiden te maken met cliënten die mogelijk besmet waren. Daarnaast wilden we ook niet het risico lopen om elkaar te besmetten, waardoor ook weer cliënten besmet konden worden. Gelukkig kregen we geen corona en nu alles een beetje versoepeld is, konden we wel weer eens samen gaan wandelen.

Ik stelde voor om naar het strand te gaan. En vanmorgen om negen uur 'omhelsden' we elkaar op anderhalve meter afstand. We hebben twaalf kilometer gewandeld, tussendoor koffie gedronken op een strandpaviljoen (hoera het mag weer!) en zijn drie uur onderweg geweest. 


(Sorry, deze foto is niet scherp 😮)

Het was gezellig en het was heerlijk weer. Genieten dus!

Vanaf een uur of tien kwamen de eerste badgasten naar het strand toe. Voornamelijk Duitsers. Er waren ook al mensen aan het zwemmen in het toch nog best wel frisse water (16℃). Er dreven trouwens ook kwallen in de branding en dan zou ik al helemaal niet de zee ingaan... Als kind heb ik ooit een kwallenbeet gehad, ik was toen nog maar klein, maar ik ben dat nooit vergeten. 

Deze week begint de naailes ook weer. Om alle verloren uren in te halen, zullen de lessen een half uur langer duren en zal de zomerstop maar een maand in plaats van twee maanden duren. 

Er is steeds meer mogelijk, maar toch is alles anders. Je weet het en je merkt het overal. Toch ben ik heel erg blij dat ik alweer wat dingen terug op kan pakken.



17 opmerkingen:

  1. Het is bij jullie nooit echt heeel druk. Niet zoals hier op een warme dag. Ik was een keer in Groede aan het strand en stuurde een foto aan mijn vriendin. Die was ook aan het strand in Egmond en zij stuurde een foto terug. Wereld van verschil

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat geloof ik goed en ik denk dat het aan de overkant, op Walcheren, ook een stuk drukker is als hier. Wij moeten het meer van de Belgen hebben. Maar ik vind het niet erg hoor, dat het hier minder druk is dan in Zuid- en Noord-Holland ;)

      Verwijderen
    2. Nee,dat snap ik dat je dat niet erg vindt. Daarom is het zo fijn daar

      Verwijderen
  2. Vandaag heb ik flink geruimd in de lappen, restjes en garen kast.
    Ik heb altijd de neiging teveel afknipsels te bewaren, kleine lapjes en ook oude bh's om andere mee te verstevigen, de badjes te hergebruiken en nog van dat soort dingen.
    Ook oude spijkerhemden van partner om nieuwe te repareren bv elleboogstukken op dunne pekken.
    Paste allemaal niet meer zo lekker in de kast en lades dus alles eruit, uitgezocht, weggegooid en tas voor een kennis die een knutselclupje heeft.
    Nu ligt er een stapel reparaties en rokken die ik korter wil maken voor me klaar, mogen als het kouder in mijn kamer is eens goed aan de gang

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lekker dat alles weer eens uitgezocht is. Ik geef restjes stof altijd aan een vriendin, die met verschillende stukjes stof dan weer dingen maakt.

      Verwijderen
  3. heerlijk hé, dat je weer vrijheid kent,
    een zalig gevoel,
    wat een heerlijk gezicht die ruimte...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh wat fijn! Heerlijk dat er weer meer kan en hoe mooi dat we dat nu ook allemaal meer lijken te waarderen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het was zo fijn om ook weer een bak koffie op een terras te kunnen drinken. Ik doe dat niet zo vaak, maar ik had het wel gemist.

      Verwijderen
  5. Ik herken de vuurtoren van Breskens. We nemen wel eens de boot in Vlissingen en fietsen dan via Breskens (met eerst een terrasje bij Loods 10) en Cadzand naar Knokke. Ik hoop dat dat vanaf volgende week weer mag!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat zou fijn zijn.

      Dat is een mooie route om te fietsen. Ik loop er zo nu en dan een stuk van. Gisteren ook weer en we zijn terug over het strand gelopen.

      Verwijderen
  6. De strandpaviljoenen zijn weer open bij jullie, héérlijke plaatsen om te genieten. Ik herken je wandelplaatsje, daar waren we ook al een paar keer.

    Stilaan komt er terug ruimte, het voelt bevrijdend aan, maar de angst zit er toch nog wat in. daar zorgen uitspraken van de virologen voor, en toch zal ik deze zomer veel Nederlands genieten! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De strandpaviljoens zijn aangepast zodat men 1,5 meter afstand kan houden. Het was heel erg fijn om weer op het terras in het zonnetje te mogen zitten.

      Verwijderen
  7. Fijn dat je je vriendin eindelijk weer kon spreken en dat naailes weer begint! Dansles laat helaas nog op zich wachten, evenals mijn filosofie leesgroepje.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jammer dat jij nog moet wachten. Dansles kan ik me wel voorstellen, maar het leesgroepje eigenlijk niet...

      Verwijderen
  8. Fijn dat je weer samen hebt kunnen afspreken. En een drankje op een terras is wel heel leuk dat dat weer mogelijk is. Voor mij hoort dat er wel een beetje bij, bij een wandel- of fietsuitje.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. We doen dat niet altijd, maar we moesten nu toch wel vieren dat we elkaar weer zagen.

      Verwijderen