intro

Mijn naam is...

Mevrouw W. (Bijgewerkt op 14-03-2024) Een bekende in blogland, ook al is het alweer een aantal jaren geleden dat ik met mijn vorige webl...

zondag 5 april 2020

geannuleerd

Over twee weken zouden wij met dertien personen op vakantie naar Boedapest gaan. Die vakantie gaat niet door, dat zal ik niet hoeven uit te leggen. Met het annuleren heb ik gewacht totdat de vliegtuigmaatschappij zelf met een voorstel kwam, zodat ik zeker wist dat we ons geld terug zouden krijgen. Of, beter gezegd, dat schoonmoeder haar geld terug zou krijgen, want zij had deze reis betaald. Het annuleren van de gehuurde appartementen ging vlot en twee dagen later stond het geld al terug op onze rekening, wat wij op onze beurt weer naar schoonmoeder overmaakten. 

 We zagen het natuurlijk al een tijdje aankomen, dus we hadden ons er al op ingesteld. En natuurlijk is het jammer, maar het is nu eenmaal niet anders. Of de vakantie van manlief en mij in juni naar Sicilië doorgaat is ook nog maar afwachten. Ik ga er zelf eigenlijk al vanuit dat die ook geannuleerd zal moeten worden. Maar weet je, er zijn ergere dingen. Ik kan me er echt niet druk om maken en nu een familielid van me ernstig ziek is al helemaal niet meer. 

Manlief en ik zijn gisteren naar de milieustraat gereden om oud papier en glas weg te brengen. Het was niet druk, maar ik ben wel in de auto blijven zitten. Daarna gingen we om boodschappen en daar is manlief in de auto blijven zitten terwijl ik in de supermarkt was. Ook in de supermarkt was het niet druk. 

In januari had ik een paar skinny spijkerbroeken gekocht, met als doel om deze als zomerbroeken te gebruiken. Ik had die broeken laatst al gewassen en gisteren heb ik ze ingekort tot net onder mijn knieën. Zo draag ik mijn broeken graag in de zomer. Als het heel erg warm is dan draag ik broeken die nog iets korter zijn, of rokken en jurken. 

Vandaag gaan we een ommetje hier in de buurt maken, in de tuin werken en voor de rest zien we het wel.

Ik hoop dat je een fijne zondag hebt.


18 opmerkingen:

  1. Die vakantie in juni kun je echt vergeten, je zult niet naar Italië mogen. De broer van een collega zou in juni in Italië gaan trouwen, maar dat gaat dus ook niet door. Sneu voor ze, maar gezondheid is belangrijker. Je schrijft dat een familielid ernstig ziek is, sterkte daarmee!
    Ik weet niet hoe het in Zeeland was, maar hier in Drenthe waren de mensen niet bij de vuilstort of in de supermarkt, maar in de bouwmarkt! Echt niet normaal, ik kan daar echt niet bij. We hebben een beveiliger bij de deur gekregen, om ervoor te zorgen dat er niet teveel mensen naar binnen gaan en ze netjes winkelwagentjes mee nemen enz. Allemaal omdat men massaal aan het klussen geslagen is, nu men verplicht thuis zit. Fijn als de klanten zich blijkbaar bij ons in de winkel thuis voelen, maar ik geloof toch dat dat niet is wat er bedoeld wordt. We zien echt op tegen het komende weekend, want veel mensen die nu nog wel aan het werk zijn, zijn dan een lang weekend vrij. Komen die dan, zoals gebruikelijk in het Paasweekend, ook allemaal even naar de bouwmarkt?
    Stay safe and stay at home!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bij de bouwmarkt stond een rij voor de deur met mensen die moesten wachten tot ze naar binnen mochten. Het was hier dus ook druk. Alvast sterkte met het drukke weekend dat eraan zit te komen.
      Wij hebben een familielid met het coronavirus. Momenteel gaat het nog wel met hem, maar het is afwachten hoe de ziekte zal verlopen.

      Verwijderen
  2. Ja ook ik had een paar reisjes in het vooruitzicht. Nu nog steeds troywens, maar heel veel later. Geen idee wanneer. Het doet me niks eigenlijk

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat heb ik dus ook. Het komt allemaal wel weer, maar nu even niet.

      Verwijderen
  3. Had samen met een aantal familieleden een reisje naar een waddeneiland begin juli geregeld voor mijn moeder ter gelegenheid van haar 80ste verjaardag. Hoop dat dit wel kan, maar mijn dochter heeft er een hard hoofd in.

    Hoop dat het met je familielid snel de goede kant op gaat. En fijn dat de kosten van de reis zijn teruggeboekt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het zou jammer zijn als jullie reisje niet door zou kunnen gaan. Ook erg jammer voor je moeder.

      Verwijderen
  4. Jammer als reizen die je met de hele familie gepland hebt, moeten vervallen. We kunnen niet anders dan er ons bij neerleggen, het is van moeten nu....

    Normaal zouden wij nu ook een weekje in Nederlands Limburg zijn geweest met (klein)kinderen, met dit prachtige weer doet het dubbel pijn, maar we weten, het is heel hard voor het goede doel!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ach, dat is ook jammer! Maar het is zoals je zegt: het is voor een goed doel. Onze gezondheid en dat van anderen is toch behoorlijk belangrijk.

      Verwijderen
  5. Zo jammer van alle geplande reisjes die nu niet doorgaan maar het is nu niet het belangrijkste. Man en ik zouden kinderen en kleinkinderen down under volgende maand na 1 1/2 jaar weer zien en aanraken maar dat gaat dus ook niet!
    Gewoon uitstellen, genieten van wat we wel hebben. Ik hoop dat jouw familielid goed zal herstellen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel.
      Dat is ook een grote tegenvaller voor jullie!

      Verwijderen
  6. De jongste zou vorige week met school naar Frankrijk gaan en dat ging natuurlijk ook niet door, net zoals de reis van de oudste in de meivakantie. Ik hoop toch stiekem dat Frankrijk eind juli wel door kan gaan. we gaan het meemaken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik hoop het voor jullie en eigenlijk voor iedereen, want het zou toch wel heel erg fijn zijn als het virus dan weg is.

      Verwijderen
  7. Ik zou binnen 3 weken naar Lissabon gaan... Dat wordt het ook niet denk ik ;) . Ik hoop nu vooral dat ik mijn verlof mag annuleren van mijn werkgever zodat ik eventueel in de herfst kan gaan als we dan al terug mogen reizen. Maar ik vrees een beetje dat mijn werkgever dat niet gaat toestaan helaas ...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is ook jammer! Van die vakantie, maar ook van je verlofdagen.
      Ik neem mijn vakantie gewoon op. Dus die week dat we naar Boedapest zouden gaan deze maand en de twee weken in juni die voor Sicilië bedoeld waren. Ik zou die twee weken eventueel nog naar voren kunnen schuiven, mocht die reis niet doorgaan. In augustus hebben we ook nog een week, maar dan staat er nog niets gepland.

      Verwijderen
  8. Jammer van jullie familievakantie. Ik heb ook al een vakantie geannuleerd en of de tweede doorgaat? We zullen het zien. Er zijn nu wel even belangrijker zaken aan de orde. Ik zou er ook totaal geen zin in hebben nu. Laat mij maar in mijn veilige cocon.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat heb ik ook wel hoor, dat gevoel dat het thuis gewoon het veiligste van al is. Het trekt ook helemaal niet om weg te gaan.

      Verwijderen
  9. Slim om op die manier een spijkerbroek geschikt te maken voor de zomer! Zelf draag ik het liefs rokjes en jurkjes, want ik vind het niet fijn om iets tegen mijn benen te voelen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik draag als het warm is graag een jurk, maar op mijn werk is dat niet zo handig. Althans, toen ik pas in de zorg werkte droegen we nog wel jurken. Toch vind ik een broek prettiger om in te werken.

      Verwijderen