intro

Mijn naam is...

Mevrouw W. (Bijgewerkt op 14-03-2024) Een bekende in blogland, ook al is het alweer een aantal jaren geleden dat ik met mijn vorige webl...

zaterdag 4 april 2020

bloemen

Iemand uit de provincie startte een actie: hij zocht sponsoren om bij een kweker tulpen te kopen en deze aan mensen in zorginstellingen te bezorgen. Zo kon hij de kweker helpen en toverde hij gelijk een glimlach op het gezicht van heel veel mensen die een bosje tulpen overhandigd kregen. Een mooie actie!

Van de week ging ik naar een tuincentrum om voer voor de honden en poezen te kopen en daar gingen de bossen bloemen ook tegen bodemprijzen weg. Ik besloot mezelf te verwennen met een bos van tien lange rozen en twee bossen chrysanten. De drie bossen kostten me samen €3,95.




De rozen staan in een vaas op tafel in de woonkamer. De twee witte bossen chrysanten heb ik samen in een vaas gedaan en op het dressoir gezet, bij de urn en wat spulletjes van Jus. 

Het viel me trouwens op dat in het tuincentrum iedereen zich heel goed aan de anderhalve meter afstand hield. Sommige klanten droegen wegwerphandschoenen in de winkel. Zelf heb ik een flesje desinfecterende handgel in mijn tas zitten waar ik voor en na een winkelbezoek mijn handen mee insmeer. Er zijn hier nu ook supermarkten die wastafels geplaatst, waar je je handen kan wassen. 

Ik hoop dat je een fijn weekend hebt!


8 opmerkingen:

  1. Wat gebeuren er lieve en mooie dingen overal

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Er gebeuren mooie dingen in deze tijd .Gisteren belde ik even mijn buurtjes van twee huizen verder beiden 85 en komen niet meer buiten .Hun zoon zien ze alleen via het raam als hij de boodschappen en eten brengt en in de gang zet om daarna direct naar buiten te gaan. Gezellig een half uurtje gekwebbeld met buuf en het is zo ontroerend hoe fijn ze het vond dat ik belde .Komende week breng ik een bosje bloemen voor haar en een klein flesje rode wijn voor buurman omdat hij dat lekker vind .Ik besef nu dat ik gewoon mijn hart moet volgen .Je hebt prachtige bloemen gekocht en mooi om de bloemen ook bij Jus te zetten

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind het vreselijk jammer dat de tuincentra hier niet meer open zijn. Dat moet een ramp zijn voor die mensen.

    Een prachtig initiatief! Iedereen blij!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Al een hele tijd lukte het niet een reactie te plaatsen, heel vervelend, nu gaat het
    weer goed, geloof ik.
    Prachtige bloemen heb je gekocht voor een klein prijsje, schoondochter brengt
    steeds zgn. "geredde tulpen" uit Kerkwerve, op die manier kan de teler toch nog
    wat omzet halen en hoeven ze niet te worden weggegooid.
    Fijn om te lezen, dat het bij jullie en je ouders goed gaat!
    Hou het veilig en blijf gezond.
    Fijne zondag, Betsy

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik hoorde van een andere lezeres ook dat ze geen reacties kon plaatsen, terwijl ik zelf niks veranderd had aan mijn instellingen. Al een tijdje werkte ik met een nieuwe versie van Blogger en die heb ik nu weer teruggezet naar de oude en ik heb de woordverificatie eraf gehaald. Verder kon ik er weinig aan veranderen. Gelukkig dat je nu weer kan reageren.

      Verwijderen
  5. Ja, in alle ellende gebeuren er heel mooie dingen. Dat maakt ons ook mens.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi initiatief van de bloemen. Ik hou er van en doe regelmatig mee hier in de buurt.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtige bloemen! en mooi initiatief!
    Ik kon ook even niet reageren, nu weer wel!

    BeantwoordenVerwijderen