intro

Mijn naam is...

Mevrouw W. (Bijgewerkt op 14-03-2024) Een bekende in blogland, ook al is het alweer een aantal jaren geleden dat ik met mijn vorige webl...

donderdag 27 februari 2020

bedgeheimen

Het werd weer eens tijd om iets anders dan bloesjes, jassen, broeken, shirts of jurken te naaien, want soms heb ik ook gebrek aan iets anders, zoals bijvoorbeeld aan een pyjama. Nou bestaat een pyjama natuurlijk ook wel uit een broek en een shirt of een jasje, dus zoveel anders is het nou ook weer niet.

Ik heb meer zelfgemaakte pyjama's en ze zijn allemaal gemaakt van stoffen die ik gekocht had en waarvan ik later toch niet wist wat ik ermee moest doen. Of die ik online kocht en die toch anders bleken te zijn dan wat ik er van verwacht had.



De witte stof met bloemetjes die ik voor deze pyjama gebruikte was ook zo'n stof: gekocht omdat ik hem leuk vond, maar eigenlijk best wel dun en doorschijnend. Ik had de stof al heel erg lang en vaak stond ik er mee in mijn handen, als ik iets nieuws ging naaien en even zo vaak legde ik de lap weer terug. Maar nu kwam hij, gecombineerd met een zwarte tricotstof, toch van pas.

Het shirt is gemaakt van een patroon waar ik al eerder shirts van naaide en ik denk dat ik deze eens uit een Ottobre gehaald heb. Het patroon van de broek zag ik bij Sewsewilse (klik). De bloem voor de applicatie zocht ik op internet: gewoon op 'bloem contour' gezocht, vergroot en uitgeprint, daarna vlieseline op de achterkant van een stukje stof gestreken en daar de bloem op overgetrokken en uitgeknipt en vervolgens op de stof genaaid.

Dat je nu eens ziet wat ik 's nachts draag is best wel uitzonderlijk: ik draag mijn pyjama in bed en vaak ga ik 's morgens gelijk douchen als ik opgestaan ben en kleed ik me daarna aan. Het gebeurt ook weleens dat ik later ga douchen, maar dan heb ik als ik uit bed gekomen ben een andere broek en een vest aangetrokken. Dus mijn pyjama behoort een klein beetje tot mijn 'bedgeheimen' 😄



18 opmerkingen:

  1. Normaal houd ik niet van andervrouw’s bedgeheimen maar van deze wel! Mooie pyjama 👍

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor het compliment.
      De rest van mijn bedgeheimen hou ik gewoon voor mezelf ;-)

      Verwijderen
  2. Jeetje wat een prachtige pyjama ,bijna zonde om in te gaan slapen .Wat maak je toch elke keer weer mooie dingen .

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel.
      Ik zal er dan misschien toch eens wat vaker in rond moeten lopen.

      Verwijderen
  3. Prachtige pyjama, mooie stoffencombi.

    Dat is een goeie, stofjes gebruiken die het nèt niet zijn, of zoals met die leuke witte, te doorschijnend zijn, perfect voor in bed :)

    Groetjes, Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel.

      Wegdoen is ook zonde, dus daarom maar iets anders ervan maken en dan komt het toch nog goed uit.

      Verwijderen
  4. Wat een leuke combi en uniek want zelf bedacht. Niet in de winkels te koop.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel.
      Dat is ook wel één van de leuke aan zelf kleding maken: dat van ieder kledingstuk dat je maakt geen tweede is.

      Verwijderen
  5. Hij is leuk zeg! Vooral zo met die bloem op het topje : ) Ik wou dat ik zo goed kon naaien, dan naaide ik allemaal jersey rokken met kleine bloemetjes voor mezelf!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel.
      Ik ben ook nogal van de bloemetjes. Soms moet ik mezelf echt dwingen om eens iets anders dan bloemetjesstof te kopen.

      Verwijderen
  6. Ik vind hem prachtig... Maar helaas kan ik zelf niet naaien.
    En ik ben door mijn - allang overleden - moeder beïnvloed: géén donkere pyjama's, dan worden je lakens grauw. Tja, ik kan het ook niet helpen, zoiets blijft doorwerken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel.
      Tegenwoordig kan natuurlijk alles en gooien we zomaar alles in de wasmachine. Vroeger was dat wel anders. Toch grappig dat je dan zelf nog steeds geen donkere pyjama's draagt.

      Verwijderen
  7. Je brengt me weer op een idee, ik heb nog twee passende jerseys liggen

    BeantwoordenVerwijderen