intro

Mijn naam is...

Mevrouw W. (Bijgewerkt op 14-03-2024) Een bekende in blogland, ook al is het alweer een aantal jaren geleden dat ik met mijn vorige webl...

zaterdag 18 januari 2020

verjaardag

Bedankt voor jullie verjaardagwensen 😘

Deze bos bloemen kreeg ik vanmorgen van manlief:




Van zoonlief kreeg ik later op de dag ook nog een bos bloemen:




Ik hou erg van roze, paarse en witte bloemen en ik denk dat man en zoon dat wel weten...

We zijn nog naar mijn ouders geweest, zoals we van plan waren en we zijn ook nog wezen wandelen, maar daarover vertel ik de volgende keer wel.

◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇

En nu iets heel anders:
Onze Jus heeft een paar jaar een zwart met blauwe softshell jas gehad. Het was echt zijn favoriete jas en ook op het moment dat hij stierf droeg hij die jas. Hij werd uren later na zijn dood meegenomen naar het mortuarium en de kleren die hij droeg hebben we nooit meer terug gezien. Tijdens zijn leven en daarna hebben we nooit iemand in dezelfde jas gezien, tot vanmorgen toen hier een vriend van onze oudste voor de deur stond: die jongen droeg precies zo'n jas als Jus had. Dat was best wel schrikken! Ik heb er echt de hele dag aan moeten denken. Je weet best wel dat zoiets kan gebeuren, maar het overviel manlief en mij best wel.

◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇

Hierbij wil ik je een fijne avond en een fijne zondag wensen.


25 opmerkingen:

  1. Van harte gefeliciteerd! Wat een bijzonder verhaal, die jas. Maar waarom hebben jullie de kleding nooit terug gekregen? Is dat als bewijslast bewaard? (en je weet het, je hoeft natuurlijk niet te antwoorden als je dat niet wilt!).
    Lieve groet van Anja

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel.
      Dat is voor onderzoek gehouden, dat klopt. En zijn kleren waren ook door het ambulancepersoneel open geknipt. Het enige wat we terugkregen waren de spullen die in zijn zakken zaten: zijn telefoon en twee pennen.

      Verwijderen
  2. och gossie, ja dat snap ik wel... schrikken...
    maar ook heel bijzonder, misschien wel een soort van boodschap voor je ...
    dat zou ik dan graag willen denken
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. We komen ook weleens net zo'n fiets tegen als hij had en je zou denken dat het went, maar toch is dat niet zo.

      Verwijderen
  3. Gefeliciteerd. Je bent fijn in de bloemen gezet. Mooie kleuren!! Ik hoop dat je toch een goede dag hebt gehad.
    Ik kan me voorstellen dat je de hele dag moest denken aan die jas. Zo confronterend.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel.
      Het was een goede dag. Mijn ouders vonden het fijn dat we kwamen en manlief en ik hebben lekker gewandeld. En alle felicitaties die ik heb ontvangen deden me ook goed.

      Verwijderen
  4. Hel hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag! Ik lees dat je een fijne dag hebt gehad. Prachtige bloemen.

    Liefs Joanne

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jouw mannen hebben je lekker verwend. Dat verdien je!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een beetje laat, maar toch v an harte gefeliciteerd.Fijn, dat je een goede dag hebt
    gehad en mooie bloemen.
    Ik vind het ook een mooi gebaar van je familie om je op een andere, minder beladen
    dag mee te nemen om iets leuks te doen, best bijzonder.
    Fijne zondag,
    groetjes, Betsy

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel.
      Mijn schoonmoeder en mijn broer bedachten dat los van elkaar. Ze wilden beiden mijn verjaardag niet ongemerkt voorbij laten gaan en er op een andere dag en op een andere manier aandacht aan besteden.

      Verwijderen
  7. Dat begrijp ik, dat je daar dan steeds aan moet denken. Ik denk dat zulke momenten er altijd zullen zijn

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat verwacht ik ook.
      In het begin waren enorm veel dingen confronterend en nu zijn we aan veel dingen wel alweer gewend, maar toch komen we nog regelmatig iemand of iets of een bepaalde situatie tegen die extra hard bij ons binnen komt.

      Verwijderen
  8. Ach je eerdere blog niet gelezen en dus gemist dat je jarig waas
    Mag ik je alsnog een goed jaar wensen met veel mooie momenten.
    Fijn dat je verjaardagsdagen nog met je ouders kan delen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel.
      Mijn ouders zijn 92 en 85 jaar en binnenkort zijn ze 65 jaar getrouwd. Ik ben ook blij dat ze er nog steeds zijn.

      Verwijderen
  9. Ik wens je veel mooie dingen toe.
    Wat moeten die dagen iedere keer zwaar zijn voor jullie.
    dikke knuffel

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel.
      Vroeger was ik altijd graag jarig. Ik bakte taarten, er kwam veel visite en nu vind ik er echt niks meer aan.

      Verwijderen
  10. Fijn te lezen dat er aan je gedacht is tijdens je verjaardag, ook al heb je zelf er niet veel zin meer in om het te vieren zoals voorheen. Man en zoon kennen jouw smaak goed zo te zien. Dus echt aandacht aan besteed, geen benzinepompboeketje. Dat is prachtig!
    Had ik je al gefeliciteerd trouwens? Zo niet; bij deze.

    Dat van die jas, dat vertel je zo simpel en daardoor zo sprekend. In kleren zitten herinneringen, geur en brengt je direct terug naar de persoon die je mist.
    Wens je vandaag een mooie oplaaddag en goede en mooie herinneringen aan je zoon.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Alsnog van harte gefeliciteerd en wat heb je prachtige bloemen gekregen .Dat lijkt me idd heel erg confronterend iemand te zien staan met zo'n jas

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel.
      Dat soort dingen komt altijd onverwacht. Soms weet je wel van tevoren dat je iets kan verwachten wat confronterend is, maar iets wat je niet verwacht komt dubbel zo hard binnen.

      Verwijderen
  12. Nou, laat mij dan de laatste zijn die je feliciteert. Alsnog van harte. Mooie bloemen kreeg je. Bijzonder verhaal, van de jas van Jus, die ineens weer voor zijn eigen voordeur staat. En ik schrik wel dat het blijkbaar niet gebruikelijk is dat je kleding terugkrijgt na een ongeval. Wordt het belang daarvan dan onderschat? Nooit geweten...Ik wens je een mooi nieuw levensjaar, ondanks je grote verdriet en gemis.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel.
      In het begin hebben wij daar ook geen erg in gehad. Pas later vroegen we ons af wat hij precies droeg op die dag.

      Verwijderen