intro

Mijn naam is...

Mevrouw W. (Bijgewerkt op 14-03-2024) Een bekende in blogland, ook al is het alweer een aantal jaren geleden dat ik met mijn vorige webl...

maandag 9 december 2019

op stap

Zaterdag waren wij op Goeree-Overflakkee en na de wandeling en de lunch stapten we in de auto en in plaats van naar het zuiden (huis) te rijden, reden we naar het noorden toe. We gingen naar de stad waar dit bekende aardewerk vandaan komt:


Delft!

We bezochten daar de Oude Kerk, de Nieuwe Kerk en de Maria van Jesse Kerk.


De Nieuwe Kerk is bekend van de begrafenissen van leden van het Koninklijk Huis. Het praalgraf van Willem van Oranje is ook in deze kerk:


Dit is de toren van de Oude Kerk:


 Ook wel Scheve Jan genoemd, omdat hij behoorlijk uit het lood staat.


Dit is het Stadhuis:


De middag liep ten einde en we bewonderden de met lampjes versierde stad.



We brachten de nacht in een hotel buiten Delft door. Na een nacht goed slapen en het nuttigen van een stevig ontbijt, liepen we de volgende morgen naar het centrum van Delft toe. Het had de hele ochtend geregend, maar zodra we in de stad kwamen scheen de zon.



We maakten een wandeling door de stad en hebben veel mooie gebouwen, smalle straatjes en bruggen gezien.




We vonden Delft erg mooi. De zaterdag was het er best wel druk geweest, maar op zondag was het een stuk rustiger en konden we alles goed bekijken. Op zondag zijn er in de kerken diensten en kun je daar niet zomaar binnenwandelen, vandaar dat we die op zaterdag bezocht hebben. En een hotelovernachting was best wel een slimme zet, zodat we voldoende tijd hadden om van alles te doen. Na Delft gingen we nog naar een andere stad, maar daarover de volgende keer meer.

Fijne maandag!


7 opmerkingen:

  1. Wat leuk dat je Delft bezocht ik schreef er vorige week over. Pracht stad!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb 10 jaar gewerkt in Delft dus er liggen heel wat stappen van mij. De donderdagmarkt is ook een fijne

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Delft is zeker een leuke stad. Wij komen er regelmatig.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk, zo even er tussenuit, en Delft vind ik een erg sfeervolle stad. Benieuwd naar het vervolg!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jullie hadden weer een leuk weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja, Delft is fijn. Al die oude Nederlandse steden zijn dat.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ach ja...Delft...ik woon er naast en loop er daarom ook vaak hard. Delft is om meerdere redenen uniek.

    BeantwoordenVerwijderen