intro

Mijn naam is...

Mevrouw W. (Bijgewerkt op 14-03-2024) Een bekende in blogland, ook al is het alweer een aantal jaren geleden dat ik met mijn vorige webl...

vrijdag 20 september 2019

hoog in de lucht

Tijdens een avondwandeling zagen we een luchtballon:


Ik blijf het toch altijd bijzonder vinden, zo'n ballon met een mandje eronder in de lucht.
Vijftien jaar geleden was ik bijna zelf met een luchtballon meegevaren, maar dat ging op het allerlaatste moment niet door omdat het begon te regenen. Een natte ballon droog krijgen bleek namelijk geen pretje te zijn, aldus de piloot. Als een luchtballon eenmaal in de lucht is en het gaat regenen dan is dat pech, want dan moet hij toch gedroogd worden, maar als het gaat regenen voordat er opgestegen word, dan hield hij de ballon liever aan de grond. We waren toen al op de opstijgplaats (op een luchtballonfestival) en stonden al bij de mand. Jammer, dat het niet doorging. Misschien dat we er toch maar weer eens voor moeten gaan sparen en opnieuw een poging moeten wagen. Het lijkt me namelijk een bijzondere ervaring.

Gistermiddag was ik naar mijn wandelvriendin toe, maar we hebben meer zitten kletsen en koffie gedronken dan dat we gewandeld hebben. Ook goed hoor, we hebben het gezellig gehad. En toen ik eind de middag thuiskwam en manlief ook al thuis bleek te zijn, stelde ik voor om 's avonds dan nog maar een stukje te gaan wandelen. Manlief had daar wel zin in. Het was een mooie avond en we zijn best veel andere wandelaars tegengekomen.

Na vandaag een dagje gewerkt te hebben, zit de werkweek er voor mij weer op en er staat me een druk weekend te wachten, maar daarover later meer.

Hierbij wil ik je een fijn weekend wensen.

15 opmerkingen:

  1. We zien ze ook regelmatig hangen boven Tholen.
    De vorige hond was er erg bang voor, zat echt te trillen als een espenblad. Ze had ook in de gaten dat die vaak verschenen als het al beetje ging schemeren en als ze dan de deur uitging keek ze eerst schichtig rond of er geen ballonnen hingen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Arm beestje. Ze zag er duidelijke iets engs in.
      Eén van onze honden was gisteren helemaal over haar toeren omdat de rookmelder af een toe een piep gaf (omdat de batterij bijna leeg was). Ik weet niet of ze dat eng vond of dat het zeer aan haar oren deed. Inmiddels zit er een nieuwe batterij in de rookmelder en is de piep weg en de hond gelukkig ook weer gekalmeerd.

      Verwijderen
  2. Uit ervaring kan ik vertellen dat het een hele bijzondere ervaring is, in een luchtballon meevliegen. De wereld is heel stil daarboven, behalve als er gas wordt bijgegeven, dat is een nogal hard geluid, maar daarna weer heerlijke stilte.
    Wat ik ook bijzonder vond is dat je net boven de toppen van de bomen vliegt. En de mooie uitzichten.
    Als je ooit de kans krijgt; doen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk om te lezen. Ik ga nu nog harder sparen, want nu ben ik nog benieuwder naar hoe zoiets is.

      Verwijderen
  3. lijkt me een geweldige ervaring om dat te doen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mij ook. Ik vond het toen heel erg jammer dat het niet doorging.

      Verwijderen
  4. Heeeeeeeel lang geleden ben ik ooit meegeweest. Was heel bijzonder. Maar zou het nu niet meer durven. Denk ik.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik weet het niet. Misschien dat ik vooral het landen wel eng zou vinden.

      Verwijderen
  5. Leuk, die ballonnen, we zagen ze dit jaar veel laag overkomen, je kon de mensen
    zo zien in de mand.Ook ging er een over van CuliAir, daar kun je in dineren, wel heel
    apart, ik heb het opgezocht, het is peperduur!
    Ik wens jou ook een fijn weekend,
    Groetjes, Betsy

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb het nu ook even opgezocht. Niet omdat ik zoiets zou doen, maar ik had er nog nooit van gehoord. Inderdaad heel apart. En, zoals je zegt, peperduur!

      Verwijderen
    2. Ik had die ballonvaart toen gewonnen omdat ik de beste verkoper was. Dus zou niet weten wat de prijzen zijn.

      Verwijderen
  6. Ik ben ook ooit eens bijna in een ballon mee gevaren. Mijn ex werd toen 50 (hij was 15 jaar ouder dan ik ;) ) en kreeg een ballonvaart voor 2 kado van zijn kinderen. Maar ik durfde niet en 1 van de dichters is in mijn plaats meegevlogen. Ik ben mee de auto ingesprongen om hem te volgen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jammer dat je niet durfde, maar om nou met angst in zo'n mand te moeten zitten is ook niks. Je kan halverwege niet uitstappen hè.
      Toen mijn schoonmoeder 75 werd wilde ze parachutespringen. Niemand durfde mee, behalve manlief, dus gingen ze met z'n tweeën(beiden een duosprong). De rest van de familie heeft toen vanaf de grond staan toekijken en dat was ook leuk. Achteraf zijn we gezellig iets wezen drinken en genoten we van de enthousiaste verhalen van mijn schoonmoeder en manlief, die het zo weer zouden doen.

      Verwijderen
  7. Mooie foto! Mijn schoonmoeder wilde voor haar 75ste verjaardag graag een tocht met een luchtballon. Mijn man en jongste dochter (toen 16) zijn met haar meegegaan. Ze waren alle drie heel erg enthousiast en hebben genoten. Dit was nog in de guldentijd en toen kostte het 150 gulden p.p.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De prijzen liggen nu rond de 130 euro pp.
      Als je een ballonvaart met diner aan boord wil, dan betaal je 415 euro pp.

      Verwijderen