intro

Mijn naam is...

Mevrouw W. (Bijgewerkt op 14-03-2024) Een bekende in blogland, ook al is het alweer een aantal jaren geleden dat ik met mijn vorige webl...

woensdag 21 augustus 2019

tegen verspilling (2)

In juni schreef ik over Too Good To Go, een app waarmee je tegen een gereduceerde prijs, producten koopt die anders weggegooid zouden worden: klik!
Tot nu toe heb ik vier keer, voor vijf euro, een pakket bij een supermarkt gekocht en ik blijf enthousiast! In mijn pakketten zaten vooral vlees en vis, maar aangezien wij geen vegetariërs zijn en ik wel vaker vlees in de supermarkt koop, is dat voor ons geen probleem. Verder heb ik onder andere al salades, gesneden andijvie, smoothies, gebak en soep mogen ontvangen. 

Je koopt producten die op datum zijn en het is natuurlijk leuk als je nog goede dingen van de vuilnisbak redt. Het is ook leuk dat je voor een habbekrats je koelkast/diepvries kunt vullen. Maar het allerleukste vind ik dat wij door die pakketten dingen eten die we anders nooit aten. Neem nou visburgers... die stonden bij ons nooit op het menu, maar nu hebben we ze al een paar keer gegeten. En de eerste keer zat er een Aziatische kant-en-klaarmaaltijd bij en die zou ik gewoon nooit gekocht hebben, maar ik vond het wel leuk om die eens te proberen. Verder word er ook nog vindingrijk door, want van de lasagnebladeren van pompoen, die vandaag in mijn pakket zaten, heb ik soep gekookt.
Tot nu toe zat er niets in een pakket wat wij niet lusten.

☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺

Vandaag ben ik thuis wat aan het opruimen geweest. De garage slibde ondertussen een beetje dicht en met een auto vol met oud papier, plastic afval en lege flessen en glazen potten reed ik naar de vuilstort toe. Ik had ook nog een versleten rollator van mijn moeder mee een en paar weken terug begaf mijn blender het en die kon ook weg. Ondertussen heb ik al een nieuwe blender, want na de Senseo is dat zo ongeveer het meest gebruikte keukenapparaat dat we hebben.

Gisteren had ik al wat zakken met beddengoed in de container van Het Leger des Heils gegooid. Wij hebben sinds een paar maanden andere bedden en het beddengoed van het oude bed moest ik nog steeds wegdoen, want het paste niet op de nieuwe bedden.

Het geeft me altijd een goed gevoel als al het afval weer weg is. Opgeruimd staat netjes!

Ik wil je een fijne avond wensen!


7 opmerkingen:

  1. Leuk idee, misschien ga ik dat ook eens proberen die app. Nu ik verder durf te fietsen (en af te stappen anders kom ik nog nergens hahah) is dat misschien wel iets.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi doel en weggooien is zonde. Leuke tip!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijn dat het zo goed bevalt. De spar waar ik liefste naartoe wil heeft elke keer niks over. En die in het dorp is 2x niet goed bevallen. Laatste keer had ik bloempap EN gortepap, dat was echt niet lekker

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Daar zou ik ook niet blij mee zijn!
      Jammer dat ze er niet beter opletten dat je dit soort dingen binnen korte tijd moet opeten. Vlees, groente en fruit kun je nog invriezen of op een andere manier verwerken, maar met zuivel wordt dat iets lastiger.

      Verwijderen
  4. leuk, ik heb de app en ga het zeker proberen

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat herken ik. Het geeft mij ook altijd letterlijk en figuurlijk een Opgeruimd gevoel!

    BeantwoordenVerwijderen