intro

Mijn naam is...

Mevrouw W. (Bijgewerkt op 14-03-2024) Een bekende in blogland, ook al is het alweer een aantal jaren geleden dat ik met mijn vorige webl...

zondag 18 augustus 2019

auto

Zeven jaar geleden was ik toe aan een andere auto en na een kleine zoektocht vond ik een geschikt exemplaar bij een garage in Vlissingen. Manlief ging mee toen ik een proefrit ging maken en daarna kocht ik de auto. Toen ik een paar dagen later de auto mocht ophalen, bood onze oudste aan om mee te gaan. Hij was veertien jaar en had op dat moment nog zomervakantie en ik vond het wel fijn dat hij meeging.

Afgelopen week waren de rollen omgekeerd en bood ik aan om met hem mee te gaan om zijn nieuwe auto op te halen. Manlief zou hem sowieso naar de garage brengen en als ik ook meeging, dan kon ik met oudste mee terug rijden in zijn nieuwe auto. Ik moest zelf maar weten of ik mee zou gaan, zei hij, maar ik denk dat hij het stiekem toch wel leuk vond en dus maakten we samen de reis terug naar huis. Dat hij zeven jaar geleden met mij mee geweest was, wist hij trouwens niet meer.

Zoonlief heeft een fijne auto gekocht en ik hoop dat hij er veel veilige kilometers mee zal maken.

Een paar dagen eerder had hij al zijn autoradio, geluidsboxen en andere dingen uit zijn oude auto gehaald en zodra zijn nieuwe auto op onze oprit stond, kon hij daar alles in overzetten.


Hij heeft gelijk beloofd om in mijn auto een andere autoradio te zetten. Zodra hij tijd heeft hoor, want dat heeft geen haast. Mijn eigen autoradio is nog goed, er zitten alleen teveel knopjes op. Soms druk ik per ongeluk een knopje in als ik aan de volumeknop wil draaien en dan heb ik geen radio meer en lukt het me ook met geen mogelijkheid meer om deze terug te vinden. Er gaat nu een hele simpele radio inkomen en dat is precies wat ik wil.

En dan het vest waar ik het gisteren over had. Het oude grijze vest en het nieuwe blauwe vest:


Van het oude is het pluche helemaal grauw geworden en ik had ooit de touwtjes van de houtje-touwtjes vervangen. Vandaag gaan de houtjes eraf, want die kan ik misschien nog weleens voor iets anders gebruiken en daarna gaat het vest de container in. Het vest is totaal versleten. 

We hadden afgelopen week een jarige:


Dit feestbeest is negen geworden. 

Ik wil je een fijne zondag wensen!


16 opmerkingen:

  1. Inderdaad een fijn vest.
    Mijn jurk schiet niet op gisteren heel veel mirabellen geoogst en die moesten ontpit worden en in de vriezer.
    Onze Dobermann is ook 9, we hebben dus de langste tijd met ze gehad, ze warden 11 jaar ongeveer, voorlopig is het nog een vrolijke gezonde hond met wat gewrichtsproblemen en daar is mee te leven weet ik uit eigen ervaring.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bij die van ons is vorig jaar een kwaadaardig gezwel verwijderd. We moeten in de gaten houden of het niet terugkomt, maar voor de rest mankeert ze niks. Onze andere hond wordt zeven in oktober.

      Verwijderen
  2. Dank je voor de foto. Het vest ziet er inderdaad lekker warm uit. Is het met de hand gebreid?
    Fijne zondag!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Graag gedaan.
      Het vest is machinaal gebreid en lekker warm.

      Verwijderen
  3. lijkt me een heerlijk comfortabel vest.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is het zeker en daarom draag ik het ook zo graag. Het zit niet strak en er zitten ook zakken in, wat ik makkelijk vind.

      Verwijderen
  4. Leuk gezicht hoe hij aan zijn apparatuur sleutelt. Vind ik altijd knap als mensen dat zelf kunnen. En handig.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik zou niet weten waar te beginnen, al die draadjes! Fijn dat hij het zelf kan.

    Leuk om je vesten te zien. Je ziet die nieuwe gewoon voller in zijn vel zitten. Veel draagplezier.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb er ook helemaal geen verstand van. Soms legt zoonlief iets uit, maar meestal snap ik het dan nog niet.

      Het klopt dat het nieuwe vest voller is. Dat oude was heel erg dun geworden en op de ellebogen was het helemaal doorgesleten.

      Verwijderen
  6. Zoon kocht zijn (tweede) auto in Venray. De plaats waar ik toen werkte. Ik ben die ochtend met de pendelbus naar het werk gegaan, en hij is mij aansluitend aan het werk op komen halen. In zijn nieuwe auto. Zo fier als wat.

    Beide vesten zijn leuk! Daar mag je in gezien worden.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel.

      Leuk dat je toen ook met je zoon meegereden bent. Dat is toch wel speciaal.


      Verwijderen
  7. Mooi vest zeg. En gefeliciteerd met de jarige.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat leuk dat je nu met je zoon mee ging om zijn auto op te halen. Een rit met herinneringen.
    Prachtig vest. Heel veel plezier daar mee en gefeliciteerd met de jarige!

    Liefs Joanne

    BeantwoordenVerwijderen