intro

Mijn naam is...

Mevrouw W. (Bijgewerkt op 14-03-2024) Een bekende in blogland, ook al is het alweer een aantal jaren geleden dat ik met mijn vorige webl...

maandag 10 december 2018

winkelen en wandelen

We gingen zaterdag winkelen en door het slechte weer wat in eerste instantie afgegeven werd, twijfelden we of we gewoon naar een stad of naar een overdekt winkelcentrum zouden gaan. Maar een dag voor we zouden gaan zag het weerbeeld er voor zaterdag al een stuk beter uit en we besloten naar Gent te gaan, onze favoriete winkelstad. Gelukkig klopte het weerbericht en bleef het ook droog.

Waarom winkelen we niet hier in de buurt? Dat is eigenlijk gewoon omdat er hier niet veel winkels zijn, waardoor het aanbod dus ook een stuk kleiner is. Ik koop hier weleens wat hoor, het is niet zo dat ik alles elders haal, maar voor de grote winkelketens moeten we toch naar een stad toe.

En om maar gelijk met de deur in huis te vallen: ik ga graag naar de Primark. Als iemand bezwaar heeft tegen de Primark, dan snap ik dat hoor. Eerlijk gezegd zou ik daar misschien ook niet direct heengaan, als ze niet van die fijne spijkerbroeken hadden, want die koop ik het liefst van al in deze winkel. De broeken zitten altijd goed. Eigenlijk zou ik ze niet eens hoeven passen, want wat ik mee naar de paskamer neem, koop ik even later ook. Het gaat mij niet om de lage prijzen, maar puur en alleen om het draagcomfort. Ik draag deze broeken ook helemaal af, meestal zit er dan al bijna geen rek meer in en zijn ze op de knieën helemaal kaal en dan nog doe ik ze met spijt in mijn hart weg. Ik draag wel eens broeken van een ander merk of winkel, maar die kunnen voor mij gewoonweg niet tippen aan de broeken van de Primark. Sokken koop ik altijd bij H&M, want dat zijn tenminste goede sokken waarbij niet na 2x dragen de nagel van mijn grote teen er alweer doorheen steekt.

In de stad viel het met de drukte best wel mee, maar daarna gingen we naar Ikea en daar was het dan weleens druk! Ik was helemaal gesloopt toen we daar klaar waren. Wat we daar eigenlijk zochten hadden ze niet. Eén van onze honden had de stop uit de gootsteen gejat en daar lekker op liggen kluiven en daarna deed de stop het niet meer. Onze (Ikea)keuken is nu bijna 10 jaar oud en tegenwoordig hebben ze een ander soort stop. Manlief gaat bekijken of deze nieuwe soort stop in onze gootsteen past en desnoods verder op internet zoeken of die oude stop of iets anders passends nog ergens te krijgen is. 

Ondanks dat ik erg moe was, besloten we om de dag toch maar af te sluiten met een wandeling in een natuurreservaat in de buurt van Gent:


We konden kiezen tussen een wandeling van 2 km, 4,4 km en 5,5 km. Die ene kilometer verschil tussen de langere routes maakt voor ons niet zoveel uit want we zijn toch gewend om te wandelen, maar doordat er slecht weer aan zat te komen, kozen we voor de route van 4,4 km. Dat leek ons wel zo veilig.


We liepen over mooie brede paden, door een gebied met voornamelijk graslanden en veel knotwilgen. Er was een grote groepen kauwen op zoek naar een plekje om te overnachten. Ze kwetterden heel wat af. 

Ook van een omgezaagde boom kun je een mooie foto maken:



Tijdens het wandelen werd het steeds donkerder en de laatste 500 meter hadden we regen.


De wandeling deed me goed en het was fijn om even van de rust van de omgeving te kunnen genieten. Toen we eenmaal weer thuis waren heb ik niet zo veel meer gedaan en ik ben later met een slaappil in bed gestapt. Even helemaal tot rust komen was wel nodig na een drukke week en een drukke winkeldag. 

Gisteren hebben we de kerstversieringen voor de ramen gehangen. We hebben deze versieringen al heel erg lang en we houden ze er gewoon in totdat het echt niet meer kan. Maar van een paar weken per jaar voor het raam hangen, verslijten ze gewoon niet, dus dat gaat nog lang duren. Voor de rest doen we geen versieringen meer, op een enkel kerststukje na misschien. Ook de kerstboom zetten we niet meer. Kerst heeft zijn glans verloren en het voelt voor ons niet oké om meer uit de kast te halen. Misschien komt dat op een gegeven moment wel weer, maar nu nog niet. 

Ik wil je graag een fijne week wensen.

21 opmerkingen:

  1. Bij de Primark ben ik nog nooit geweest en van de website wordt ik ook niet veel wijzer, zocht of er ook grote maten zijn.
    Gent heb ik altijd een fijne stad gevonden, paar keer op de camping gestaan en ik moest mijn dochter eens ophalen bij het station. Omdat ik graag er weer eens wilde rondlopen was ik uren vroeger gegaan en kwam in de Gentse Feesten terecht, wat was dat leuk.
    Nu dochter er in de buurt woont gaan we zeker eens naar Gent.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Of ze grotere maten hebben weet ik eigenlijk niet. Misschien iemand anders die hier meeleest?

      Primark verkoopt goedkope kleding en natuurlijk kun je je daarbij afvragen hoe het gemaakt word en of er kinderhandjes aan gewerkt hebben. Ik vind dat altijd een beetje lastig. Een winkel als Primark zal al snel de naam krijgen dat de naaiers er weinig aan verdienen en dat de werkomstandigheden slecht zijn. Dus als anderen niet graag bij deze winkel komen, dan begrijp ik dat. Maar daarnaast komt de dure kleding soms gewoon uit dezelfde fabrieken. Dus het klopt niet altijd dat dure kleding op een betere manier gemaakt word.

      Verwijderen
    2. Primark zegt zelf niet samen te werken met leveranciers waar kinderarbeid voorkomt. En ze zijn daar ook nog nooit op "betrapt". Waarom ze zo goedkoop kunnen zijn? Ze laten enorm grote hoeveelheden produceren, hanteren per product een kleine winstmarge en ze doen niet aan dure reclame-campagnes. Toen ik vorig jaar met mijn dochter meeging naar een Primark, kocht ik er voor mijzelf 2 (spotgoedkope) t-shirts. Ze dragen heerlijk, en zien er nog prima uit.

      Verwijderen
    3. Bedankt voor je uitleg. Zelf volg ik dat namelijk niet zo.

      Verwijderen
  2. Mooie afsluiting van een drukke dag. Goed idee om dat zo te doen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat was inderdaad wel lekker: even de rust van het buiten zijn en even weg uit de drukte.

      Verwijderen
  3. Be ook nog nooit in de Primark geweest. Eigenlijk hou ik helemaal niet van grote winkels. Te druk, te warm, te onoverzichtelijk. Ik ben ook totaal geen shopper. Ik ga naar een winkel waar ik weet dat ze mijn merk hebben, stap buiten met wat ik nodig heb, ga nog een koffie drinken en ben weer naar huis. Zaterdag waren we even naar Antwerpen voor wandelschoenen voor mij (die ze niet hadden). Om twee uur waren we in de stad en om kwart voor drie waren we alweer terug weg.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik was twee jaar geleden naar Antwerpen in deze periode en toen was het echt vreselijk druk. Er was veel volk op straat en er waren lange rijen aan de kassa's. Wat ik wel heel erg leuk vond was de kerstwinkel. Ik heb nog nooit zoveel kerstspullen bij elkaar gezien.

      Verwijderen
    2. Oh, maar als je houdt van kerstspullen, dan moet je een keer naar Brugge naar Käthe Wohlfahrt. Je kijkt er je ogen uit. En je neemt best een hele dikke portemonnee mee. ;-)

      Verwijderen
    3. Een portemonnee hoeft niet, maar mijn camera moet dan wel mee 😉

      Verwijderen
  4. Ja, bij de Primark hebben ze ook grote maten. Ik shop er zelden, want de drukte in de winkel maakt me niet blij. Voor de smalle beurs is het een fijne winkel.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als wij naar Gent gaan dan zorgen we altijd dat we er 's morgens vroeg zijn en als eerste gaan we naar de Primark want dan is het nog te doen. Als je 's middags gaat is het er meestal enorm druk.

      Verwijderen
  5. Ik vind de primark geen fijne winkel.
    Gent daarentegen, daar moet ik toch echt een keer naartoe.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wij komen er graag, er hangt een prettige sfeer. En het is een erg mooie stad.

      Verwijderen
    2. Gent bedoel ik dan hè, niet de Primark

      Verwijderen
  6. Over die stop gesproken. wij hebben in Frankrijk een stop gekocht die overal op past. Een rubberen schijf van ongeveer 7 cm. Past op elke afvoer. Wij hebben hem bij Le Clerc gehaald. Maar kijk anders even op internet.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel. We gaan op zoek. Die hebben ze hier dan misschien ook wel ergens.

      Verwijderen
  7. Ze hebben bij Ikea een afdeling waar ze onderdelen hebben van artikelen die niet meer verkocht worden. Wij hadden een kapot scharnier van een keukenkast en waren bij Ikea opzoek naar een andere kast. De medewerker maakte ons hierop attent.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel. Dat wisten we niet. We hebben zaterdag ook niemand van Ikea aangesproken omdat het zo vreselijk druk was en de meeste medewerkers druk bezig waren. We zullen uitzoeken of ze die oude stop nog hebben.

      Verwijderen
  8. Ik ga met een grote boog om de Primark heen. Mijn keuze. En mijn keuze hoeft niet de keuze van een ander te zijn.
    Bovendien, voor een goed zittende spijkerbroek kan ik mijn principes zo aan de kant zetten. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is toch goed? Zo is het mijn keuze om er wel heen te gaan. Ieder mens denkt er anders over en ik schreef al dat ik het ook snap als anderen moeite met de Primark hebben. Ik heb dat niet en zal er ook gewoon naartoe blijven gaan.

      Verwijderen