intro

Mijn naam is...

Mevrouw W. (Bijgewerkt op 14-03-2024) Een bekende in blogland, ook al is het alweer een aantal jaren geleden dat ik met mijn vorige webl...

woensdag 14 november 2018

rustdag


Gisteren had ik een rustdag. En een rustdag betekent voor mij dat ik gewoon geen verplichtingen heb en mezelf geen werkjes ga opleggen. Ik doe dan echt gewoon urenlang niks. En eerlijk gezegd kost me dat ook helemaal geen moeite. En ik was niet moe ofzo hoor, maar de rest van de week heb ik het gewoon nog heel erg druk en daarom hield ik me alvast een beetje rustig. 


's Morgens regende het, maar 's middags stapte ik in de auto en reed ik naar de kust. De regen was weg en het was wederom heerlijk weer en ik maakte een wandeling van precies 6 kilometer.


Ik had mijn camera mee, want ik wilde wat oefenen met mijn telelens. Die lens heb ik al lang, maar ik gebruik hem niet zo vaak omdat ik de standaardlens van mijn camera prettiger vind om mee te werken. En met die grote lens op mijn camera moet ik ervoor zorgen dat ik echt doodstil sta, want bij de minste beweging is de foto onscherp.


Maar het voordeel is natuurlijk wel dat je bijvoorbeeld de vogels beter in beeld krijgt.


En dit deed me sterk aan een scène uit The Birds van Alfred Hitchcock denken:


Het is geen mooie en ook geen scherpe foto, maar ik vind hem wel grappig.

En ik kan ook foto's van dichtbij met de lens maken hoor:




En wat jammer toch weer dat, waar je ook komt, er altijd wel ergens afval ligt. Dit visdraad zat vast in de afrastering:


Troep is het! Beesten kunnen er in verstrikt raken.

Ik sloot mijn rustdag af met naailes en dat was dan de enige verplichting gisteren. Vorige week had ik de les aan me voorbij moeten laten gaan omdat ik te moe was en als ik zo moe ben, dan kan ik me toch nergens op concentreren. Die overgeslagen les haal ik binnenkort wel een keertje in.

4 opmerkingen:

  1. Toch nog een lijstje met dingen die je hebt gedaan op je rustdag. Wel allemaal leuke dingen en dat maakt het verschil.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Toch iemand gevonden die ook gewoon even niets kan doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je verhaal van vandaag straalt gewoon rust uit, heerlijk om even mee te lezen, en te kijken naar die prachtige natuur.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goed bezig, ik voel het gewoon... Ik hoop zo voor je dat het zo blijft! Houd het vast!

    BeantwoordenVerwijderen