intro

Mijn naam is...

Mevrouw W. (Bijgewerkt op 14-03-2024) Een bekende in blogland, ook al is het alweer een aantal jaren geleden dat ik met mijn vorige webl...

dinsdag 20 november 2018

familie

Een sterfgeval in de familie. 
Zelfmoord.
Erg bizar om dit van zo dichtbij mee te maken.
Het was iemand die aan depressies leed, maar dat maakt het natuurlijk niet minder erg.
Hij zal vreselijk gemist worden.
Zijn moeder is hoogbejaard en vreselijk dat ze dit nog mee moet maken.
Ik wens het geen mens toe.

Ik had niet echt veel contact met hem, maar het spookt wel de hele dag door mijn hoofd. 
Ik vind het zo erg voor zijn moeder, zijn zus en zijn partner. 
Als de storm iets geluwd is, volgende week of over twee weken, zal ik ze opzoeken.
Nu niet, nu is het te druk.
En uit ervaring weet ik dat binnenkort bijna iedereen denkt dat ze nabestaanden met rust moeten laten.
Maar dan komt die put. 
En die is vreselijk diep.
Dan zal ik er voor deze mensen zijn.

Het is zo triest...

10 opmerkingen:

  1. Vreselijk om dit mee te maken weet ik uit ervaring en ik wens jullie veel sterkte .Neem je tijd en pas goed op jezelf
    Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat vreselijk zeg, zo bizar voor de achterblijvers. Heel veel sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Vreselijk om mee te maken in de familie (spreek helaas uit eigen ervaring). Maar zoals mijn aard nu eenmaal is, ik probeer altijd ergens het positieve in te zien, en door jouw verdrietige ervaring met het overlijden van je zoon, weet je nu precies wanneer je nodig bent, en kun je er voor hen zijn op het juiste moment. Heel veel sterkte gewenst voor jullie allemaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Och toch wat ontzettend triest. Sterkte. Want het zal voor jou ook extra moeilijk zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh, wat erg... Ook al staat de persoon misschien wat verder van je af, het houdt je toch bezig!
    En het triggert ook weer andere gevoelens.. Sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik wens je heel veel sterkte toe want het is vast zoals sommigen hier zeggen, het triggert andere gevoelens bij jullie. liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh, wat vreselijk. Vooral voor zijn moeder....

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Het is verschrikkelijk, de achterblijvers hebben een gat in hun hart en leven.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Keek gisteren de documentaire over Joost Zwagerman die in interviews aangaf (zijn vader probeerde zelfmoord te plegen) dat de nabestaanden altijd een stempel blijven dragen. Hij schreef daar ook een boek over vooral met de strekking 'doe het niet'. En heeft uiteindelijk toch wel die keus gemaakt.
    Je laatste zinnen zijn zo mooi.

    BeantwoordenVerwijderen