intro

Mijn naam is...

Mevrouw W. (Bijgewerkt op 14-03-2024) Een bekende in blogland, ook al is het alweer een aantal jaren geleden dat ik met mijn vorige webl...

maandag 22 oktober 2018

plastic

Zaterdag was ik in de supermarkt en op mijn boodschappenlijstje stond dat ik een paprika nodig had en op de groenteafdeling aangekomen, bleef ik verbaasd staan. Ik kon namelijk alleen maar paprika's in plastic kopen. Nou ja zeg, er is commentaar op de komkommers in plastic en nu word de paprika ook in plastic verpakt? Is dit al lang zo?
Ik had het nog niet eerder gezien, maar ik koop dan ook nooit zo vaak paprika's. 



Het land van herkomst is Nederland, dat valt dan nog mee. Maar waarom verpakken? Waarom niet meer los? Heeft het iets met houdbaarheid of hygiëne te maken? Of is het zo gewoon makkelijk te scannen aan de kassa?

Mijn boodschappen noteer ik sinds een jaar in een app op mijn telefoon. Het gebeurde namelijk nogal vaak dat ik in de supermarkt kwam en mijn boodschappenlijstje nog thuis op het aanrecht lag. En dat was natuurlijk niet handig. Het rondlopen met een telefoon in je hand in de supermarkt is ook niet altijd handig, toch zeker niet als je iets moet pakken, maar het gebeurt zelden dat ik mijn telefoon thuis laat liggen en zo heb ik mijn boodschappenlijstje altijd mee. 

Vandaag beginnen we weer aan een gewone week: man en zoon moeten vandaag weer werken. Ik ben thuis, maar heb deze week wel een paar verplichtingen.

8 opmerkingen:

  1. Te gek voor woorden, die paprika. Ik zag het hier laatst ook een keer. Meestal niet, trouwens

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik zie het hier steeds bij de J.umbo de paprika in plastic , gewoonweg belachelijk net zoals komkommer verpakt in plastic .Even afwassen thuis is toch niet zo moeilijk denk ik dan .

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je ziet het in steeds meer winkels. Te zot voor woorden met de afvalberg die we al hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Behoorlijk raar. Zeker gezien de huidige discussie rondom verpakkingsmaterialen. HEb je hem wel meegenomen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja ik heb hem gekocht. Anders had ik 8 km naar een andere winkel moeten rijden, met de auto. En misschien waren de paprika's bij die andere winkel ook wel verpakt. En ook naar de boerderijwinkel had ik 8 km moeten rijden en ik weet niet of ze daar paprika's hebben. Dus zodoende...


      Verwijderen
  5. Maar allez! Ik heb dat zo nog nooit gezien! Een beetje 'ouderwets' eigenlijk, want momenteel is de roep om minder plastiek toch wel hééééél erg luid.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Bedankt voor het delen met iedereen. Ik weet alles over jou. Het is geweldig en het is geweldig.
    ภัยธรรมชาติ

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Bij de AH bij mij in de buurt liggen ze los, zonder plastic. Maar ik heb ook wel eens gelezen dat dat plastic wel een functie heeft: zo blijven ze langer goed geloof ik .

    nicole@huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen