intro

Mijn naam is...

Mevrouw W. (Bijgewerkt op 14-03-2024) Een bekende in blogland, ook al is het alweer een aantal jaren geleden dat ik met mijn vorige webl...

maandag 3 september 2018

Salt City Meeting

Als manlief en ik in het weekend gaan wandelen, dan vertrekken we vaak tegen of net na 12 uur. Soms eten we eerst thuis nog wat en soms gaan we ergens een hapje eten. Gisteren besloten we dat we onderweg naar onze wandeling ergens zouden gaan lunchen.

Manlief had weer eens een leuke website gevonden: Klik, Print en Wandel en had al bedacht dat we naar het Kloosterbos in het Oost-Vlaamse Wachtebeke zouden gaan. De wandeling zou door het bos en door het dorp gaan. Ik vond het allemaal prima want ik hou wel van die afwisseling.

Toen we net over de grens in de Belgische plaats Zelzate kwamen om daar wat te gaan eten, vielen we midden in de Salt City Meeting en deze meeting wordt als volgt omschreven: bijeenkomst van niet-alledaagse voertuigen met een ruime waaier aan optredens. Dat kwam nou eens zomaar onverwacht op ons pad en wat was het leuk!

Toen ik vroeger op de Mavo zat had mijn aardrijkskundeleraar net zo'n Fiatje als hieronder staat:

Zijn autootje was bordeauxrood en op een kwade dag hadden een paar 'grapjassen' het autootje op zijn zijkant gelegd. Natuurlijk was de leraar daar absoluut niet blij mee en ik weet ook niet of ze ooit hebben kunnen achterhalen wie dit gedaan hadden. Ik kan me ook niet meer herinneren of het autootje deze streek overleefd heeft.

Deze auto leek wel regelrecht uit een Cars-film te komen:

En deze zag er best wel futuristisch uit:

En er waren 2 podiums waar een band optrad en dat maakte het nog eens extra gezellig:

We liepen een rondje en bestelden daarna in een restaurant een tosti, waar we vrij lang op moesten wachten omdat het zo druk was, maar dat gaf niet want al die langslopende mensen en langsrijdende bijzondere auto's waren leuk om naar te kijken. Al bij al werd het al snel laat en toen moesten we nog gaan wandelen... De wandeling die manlief gevonden had was 9 km lang en we besloten om die dan maar een beetje in te korten. Manlief wilde namelijk niet al te laat terug thuis zijn omdat hij het gras nog wilde maaien. We liepen daarom 5 km.

Op een gegeven moment kwamen we langs een wei waar veel libellen rond vlogen. Soms bleven ze even op de draad die rond de wei gespannen was zitten:

Het weer was prachtig en we hadden een gezellige middag. En die route van 9 km door dat Kloosterbos en Wachtebeke lopen we een andere keer nog weleens helemaal.

1. Dat was een heerlijk middagje uit! Lekker van genieten!

2. Wat erg van die auto van je leraar. Ik moest meteen denken aan mijn leraar Duits. Dat was een grote man en hij had een Daf(je). Maar ik denk niet dat iemand het waagde die om te kiepen

3. Op de kant leggen heb ik nog nooit gezien. Wel eens dat een mini-cooper door vier klasgenoten opgepakt werd en een straat verder werd neergezet omdat de bus anders niet voor het hotel kon parkeren (was dus tijdens een schoolreisje) ...

Leuke wandelingen vindt die man van jou...

4. Dat is vaak het leukst hè, dat je onderweg iets ziet waarop je niet gerekend had?
    Gaaf al die auto's!
    Ik moet aan Mr Bean denken als ik zo'n piepklein autootje als de Fiat 500 zie, die perste z'n Mini-tje overdwars op een parkeerplekje.
    Ik vind die actie van die grapjassen wel origineel, maar denk niet dat ik het leuk gevonden zou hebben als het mijn auto geweest was.