intro

Mijn naam is...

Mevrouw W. (Bijgewerkt op 14-03-2024) Een bekende in blogland, ook al is het alweer een aantal jaren geleden dat ik met mijn vorige webl...

dinsdag 25 september 2018

post, werk en pillen

Gistermorgen tussen kwart over 9 en kwart over 11 zou de post een pakje komen afleveren. Als het even kan dan probeer ik thuis te zijn als er iets bezorgd moet worden, dat vind ik wel zo prettig. Zo was ik ook gisteren de hele morgen thuis. En manlief ook, want die was aan het thuiswerken. Maar we zagen geen postbezorger. Rond 12 uur bekeek ik mijn e-mails en er was een email van PostNL: 'eerste afleverpoging is mislukt', stond er. O ja, natuurlijk! Ik had het kunnen weten! Ik keek nog even, tegen beter weten in, in de brievenbus of er een briefje achtergelaten was, maar natuurlijk was dat niet het geval. Bij ons kom je namelijk niet ongezien het erf op, want wij hebben 2 honden die het ons luid en duidelijk vertellen als er iemand aan het hek staat, ook als ze binnen zitten. Die postbezorger is hier nooit geweest.

Het was niet de eerste keer dat ons dit overkwam. Ik stuurde een bericht naar PostNL en later kreeg ik een antwoord terug, met de vraag of ik een klacht in wilde dienen, zodat de desbetreffende bezorger er op aangesproken kon worden. En ik vind het heel erg vervelend, maar ik diende een klacht in. En ik weet het: een mens kan zich vergissen of per ongeluk aan de verkeerde deur staan (en dat is hier al snel op een andere weg of in een ander dorp), maar als ik mijn werk niet goed doe dan krijg ik het (liever) ook te horen.

Er was een tevredensheidsonderzoek van mijn werk: een enquête die online ingevuld moest worden. En reken maar dat ik deze ingevuld heb! Oh ja! Ik ben namelijk niet tevreden! Toen ik de enquête verzonden had, kreeg ik een automatisch bericht terug waarin stond dat 60% van de mensen die deze enquête ingevuld hadden tevreden was. Helaas hoor ik dus bij die andere 40%, wat misschien best wel veel is. Hoeveel werknemers de lijst al ingevuld hadden, stond er niet bij, maar als 4 op de 10 werknemers niet tevreden is, dan klopt er toch echt iets niet.

Gisteren ging ik naar mijn ouders en toen liep ik 2 van mijn cliënten tegen het lijf. Ze misten me, maar ze hadden een vervangster via het uitzendbureau en daar waren ze ook tevreden over. En dat vond ik goed nieuws. Laat die vrouw maar lekker haar werk doen, zodat ik gewoon kan uitzieken.

Ook ging ik langs de huisarts, zoals we met elkaar afgesproken hadden: als mijn slaappillen op zouden zijn dan moest ik een nieuwe afspraak maken. Ik kreeg weer voor 10 weken slaappillen. Omdat ik maar 1 slaappil in de week slik, is er geen kans op verslaving en krijg ik ze gewoon. En die ene nacht doorslapen in de week is zo heerlijk. Daar ben ik dan ook altijd aan toe ook.

Ik ga soms bij iemand op bezoek die gelijk van alles begint vertellen, zodra ik binnenstap. En als hij klaar is met zijn verhaal, dan zegt hij altijd: "en dit waren mijn wetenswaardigheden voor vandaag."

Mijn verhaal over de post, mijn werk en de pillen waren míjn wetenswaardigheden voor vandaag :-)

Hierbij wil ik je een fijne dag wensen.

4 opmerkingen:

  1. Goed dat je ziet dat een ander (gelukkig maar) jouw werk doet en dat dus gewoon doorgaat. Helpt denk ik bij het eventueel schuldig voelen dat je thuis zit.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik denk dat het toch fijn is voor je, om te weten dat jouw cliënten goed geholpen worden door die mevrouw, dat zal je wellicht een stukje rust geven. En heel goed dat je een klacht hebt ingediend bij PostNL, als niemand dat doet, kun/mag je ook niet verwachten, dat er iets verandert, daar zijn klachten nu eenmaal vaak voor nodig. Fijn ook dat je wat hebt aan die ene slaappil per week, en goed dat je de enquete van je werk hebt ingevuld. Kortom: dank dat je ons liet meelezen over jouw wetenswaardigheden voor vandaag!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gisteren kwam ik thuis van boodschappen doen, liet de postbode voorgaan voor ik de garage inreed. Ben daarna meteen naar de brievenbus gelopen, wel eerst tegen de thuiszittende jeugd gezegd dat ze de auto moesten leegmaken. Blijkt er in de bus zo'n briefje te zitten van "niet kunnen afleveren want niemand thuis" Onzin want er waren er wel 3 thuis en die letten goed op (en anders de hond de wel) Maar de postbode was nog maar 3 huien verder, ik erachteraan. Knullig verhaaltje van dat dat van gisteren moest zijn van een andere postbode (briefje zeker met datum alvast een dag vooruit), dus ik zeggen dat ik dan maar een klacht moest indienen want gisteren was ik de hele dag thuis en aangebeld was er niet. Postbode krabbelde terug met dat hij dacht dat hij het toch wel mee had. Nou ja ik heb het en had het liever niet gehad, was een vette boete voor rijden in een lage emissie zone (ergens waar we nooit komen, geen bord gezien en moesten iemand naar het station brengen)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh, dit is zo enorm irritant!!!! En helaas herkenbaar. Ik heb het ook regelmatig. Dat ik de hele dag thuis ben in afwachting van een pakketje en dat ik dan bericht krijg dat ik niet thuis was.

    BeantwoordenVerwijderen