intro

Mijn naam is...

Mevrouw W. (Bijgewerkt op 14-03-2024) Een bekende in blogland, ook al is het alweer een aantal jaren geleden dat ik met mijn vorige webl...

dinsdag 18 september 2018

coach

Vandaag had ik een gesprek met een coach. Een Skype-gesprek en aangezien nog nooit iemand hier in huis Skype gebruikt had, was het even afwachten of dat wel goed zou komen. Maar het kwam goed. Natuurlijk kwam het goed. Het was een gesprek van 3 kwartier en omdat ik de coach ken, was het gelijk ook heel erg eigen. 

De psycholoog, waar ik sinds juni heen ga, kende ik niet: ze is een buitenstaander die mij en mijn situatie van onderaf moest leren kennen. Voor haar was ik blanco. We hebben een goede klik en ik ben heel erg blij met haar. 

De coach ken ik al jaren, we hebben voor dezelfde werkgever gewerkt, we zijn vrienden op Facebook en zij kent mij en mijn situatie eigenlijk vrij goed. Aan haar hoef ik minder uit te leggen dan aan de psycholoog. 

En nu heb ik dus 2 professionals die naar me luisteren en me adviezen geven. Omdat ik al naar de psycholoog ga, zal ik bij de coach waarschijnlijk geen programma volgen, maar ik wil gewoon af en toe contact met haar. En ik heb me opgegeven voor een inspiratielunch die zij geeft, maar dat is pas over een paar weken.

Ik kreeg het advies mee om alleen maar dingen te doen die ik leuk vind om te doen en om alleen maar met mensen om te gaan die ik leuk vind. Dingen die positieve energie opleveren, dus. En dat deed ik natuurlijk al een beetje. 

Wat gaf me de afgelopen weken bijvoorbeeld positieve energie:

Het maken van het fotoboek van mijn gezin
Naar de kringloop gaan en een mooi vest scoren
Lunchen en wandelen met mijn vriendin
Op stap met manlief
Naar het werk van zoonlief
Naailes

Gisteren schreef ik al dat ik al wekenlang de azijnzeikers uit de weg ga. Gewoon omdat ik totaal niet zit te wachten op al dat gezeur van deze mensen. Altijd dat negatieve en altijd dat geklets over anderen... dat staat me toch wel zo vreselijk tegen. Misschien hebben die mensen niets beter te doen of voelen ze zichzelf beter als ze zich aan de ellende van anderen kunnen optrekken. Maar ik heb er geen boodschap aan. 

Toen de coach en ik het gesprek beëindigden vroeg ze wat ik de rest van de dag ging doen. Nou eigenlijk niks. 
Het is goed zo. 

2 opmerkingen:

  1. Goed zo! Hou dit vol, alleen maar leuke, positieve dingen en mensen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gewoon doen wat je zelf het liefst doet en wat je het best uitkomt, de rest komt later wel, als je er beter tegen opgewassen bent.

    BeantwoordenVerwijderen