intro

Mijn naam is...

Mevrouw W. (Bijgewerkt op 14-03-2024) Een bekende in blogland, ook al is het alweer een aantal jaren geleden dat ik met mijn vorige webl...

donderdag 9 augustus 2018

avondwandeling

Nu ik dit schrijf is het nog droog, maar het zal weldra gaan regenen. Voor vanavond wordt veel wind verwacht en met windstoten tot 12 Bft zal het wel flink gaan spoken. Ik heb de pest aan regen, maar ik weet ook dat het voor vrijwel iedereen goed is dat we nu regen krijgen. Maar daar hoeft dan weer niet per se zoveel wind bij te komen, dat is dan weer een beetje te veel van het goede.

Toen we gisteravond gegeten hadden zei ik dat ik er nog even op uit ging om een wandeling te maken. Manlief twijfelde eerst of hij mee zou gaan, maar later liepen we toch samen langs de kust. 

De zon stond al wat lager en dat leverde mooie plaatjes op.



En we kwamen zowaar een redelijk tam schaap tegen. Normaal rennen schapen hard weg als je te dichtbij komt, maar deze was nieuwsgierig en kon geaaid worden. 


Ik vind die ogen altijd zo bijzonder.

We liepen bijna 6 km en praatten nog even met een man die op een bankje van het uitzicht zat te genieten. Het ging over het weer. Natuurlijk, want dat weer houdt iedereen bezig. 

Mijn auto is nog bij de garage. Hij is goedgekeurd en ik ga hem straks halen. Het duurt allemaal iets langer dan normaal omdat er een steekproef gedaan moet worden en degene die dat doet, moet van ver komen. Een steekproef word gedaan om te kijken of een garage de keuring goed uitgevoerd heeft. Ik ben met een leenauto terug naar huis gegaan en wacht nu op een telefoontje dat ik mijn auto weer kan komen ophalen.

Het was trouwens niet de eerste keer dat ik in de garage was, sinds het overlijden van Jus. Wij zijn daar een paar dagen na zijn overlijden geweest. En vorig jaar moest ik in augustus ook voor de apk zijn en dat was toen een vreselijke rotdag. Ik ging daar al met lood in mijn schoenen naartoe en toen ik daar kwam heb ik heel veel moeten huilen. De eerste monteur en ik hebben toen lang met elkaar gesproken. Ook heb ik toen de werkschoenen van Jus, die daar nog steeds stonden, in de kofferbak van mijn auto laten zetten. Wij konden namelijk de moed niet vinden om daar eerder om te gaan. 

Bedankt voor jullie lieve berichten van gisteren. Het doet me goed om ze te lezen. 

5 opmerkingen:

  1. Fijn dat je zo'n mooie wandeling hebt kunnen maken, en natuurlijk ook dat je auto is goedgekeurd. Weer een stap gedaan, knap hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtige wolkenhemel! Toch wel een voordeel dat je redelijk dicht bij de kust zit als je zin hebt in een strandwandeling.
    Het regent hier lekker inmiddels (11.15 uur) en het dondert een beetje. Op al die wind zit ik ook niet te wachten.
    Je kunt weer een jaartje vooruit met je auto.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige wolkenluchten. Ik hou wel van een helderblauwe hemel, maar wolken kunnen zo fascinerend zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een stap zal dat geweest zijn. Die wolkenluchten passen daar prachtig bij, denk ik

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een prachtige foto's...

    Ik vind je een dappere dodo x

    BeantwoordenVerwijderen