intro

Mijn naam is...

Mevrouw W. (Bijgewerkt op 14-03-2024) Een bekende in blogland, ook al is het alweer een aantal jaren geleden dat ik met mijn vorige webl...

vrijdag 25 mei 2018

afgelopen dagen

Toen ik nog mijn vorige weblog had, probeerde ik iedere dag wel een bericht te posten en meestal lukte me dat ook wel. Er waren toen andere dingen die me bezighielden dan nu en ik merk aan mezelf dat ik nu eigenlijk minder te melden heb. Tijdens mijn vorige weblog waren de kinderen nog klein, ik hield me meer met het nieuws en consuminderen bezig en ik stond totaal anders in het leven. Ik heb nu gewoon niet meer iedere dag nieuws en dus zal er ook niet meer iedere dag iets gepost worden.

Afgelopen week was eigenlijk best wel een drukke week. Er moest gewerkt worden, Ik heb mijn ouders met de was en andere karweitjes geholpen, mijn eigen huishouden moest natuurlijk ook gedaan worden, ik heb 6 uur naailes gehad en ben een middag bij een kennis op visite geweest.

Over die kennis kan ik misschien wel vertellen: zij was een vriendin van een cliënt van me en komt niet van hier. Toen die cliënt 3 jaar geleden op 92-jarige leeftijd stierf, erfde zij zijn appartement. Samen met haar man heeft ze het opgeknapt en ze is er zelf een aantal keer per jaar en de rest van het jaar wordt het appartement verhuurd als vakantiehuis. Dit word door een verhuurbureau gedaan en brengt zo tenminste nog wat geld op. Want ja, zo'n tweede huis is natuurlijk wel leuk, maar brengt wel de nodige kosten met zich mee.

Eergisteren was ik bij haar op het appartement en het fijne aan haar is, dat ze heel veel interesse in een ander heeft en heel erg goed kan luisteren. We dronken 3 glazen thee en een wijntje en de middag was zo voorbij. Gezelligheid kent geen tijd, zullen we maar zeggen.

Dinsdag had ik 6 uur naailes (1 gewone les en 1 inhaalles) en daar was iemand uit een andere groep die ik nog nooit gezien had en dus ook niet kende. Ze zat met iemand anders te praten en eigenlijk luisterde ik niet naar ze, maar ik ving wel iets op waardoor ik me in het gesprek mengde en het bleek dat ze 7 jaar geleden haar zoon verloren was. De rest van de les hebben we heel veel met elkaar gepraat: als lotgenoten voelden we precies aan wat de ander voelde en we wisselden ervaringen uit. Eigenlijk zou zij maar 3 uur naailes hebben, maar ze bleef langer en ik vond dat wel erg fijn.

Maandag kwam ik mijn oudste broer tegen en hij begon over het nieuwe theaterseizoen waarvan de programma's net uitgegeven waren. Hij zou daar en daar en daar naartoe gaan, want hij gaat graag naar het theater. Ik zei dat ik eigenlijk wel naar een concert van Racoon wilde en daar had hij ook wel zin in. We spraken af dat we daar dan samen naartoe zullen gaan. De kaarten zijn besteld, het concert is in het najaar.

Vandaag is een dag van werken en mantelzorgen. Ik moet naar 2 fijne cliënten toe en daarna naar mijn ouders, maar eerst heb ik een uurtje overleg met iemand van een ander team.

Fijne vrijdag!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten